OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som kommunikatör arbetar du både strategiskt och operativt med löpande kommunikationsfrågor för kommunens olika verksamheter och utvecklar kommunens kommunikation med ett invånarperspektiv. Du ingår i kommunikationsenheten, som är ett team med sex medarbetare och en kommunikationschef. Tillsammans arbetar ni proaktivt med kommunikation för att stötta förvaltningens alla verksamheter och den politiska organisationen. Kommunikationsenheten arbetar med ett stort fokus på tillgänglighet utifrån webbdirektivet. Som kommunikatör ingår du i Lerums kommuns krisorganisation.
ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår, utifrån den kommunikation som behövs, att producera foto och film, skriva texter, layouta, och publicera innehåll på intranät, kommunens officiella webbplats lerum.se och i sociala medier. I arbetet ingår också att utbilda chefer och medarbetare inom områden som rör kommunikation, att ha presskontakter och mediabevakning i frågor som rör kommunens kärnverksamheter.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik, filmproduktion eller motsvarande utbildning som vi bedömer är relevant, och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Eftersom du kommer att arbeta i ett team lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
I övrigt vill vi att du:
• har flerårig erfarenhet som journalist eller kommunikatör.
• kan producera film, själv kunna filma, redigera och publicera.
• är en god skribent, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och kan anpassa ditt kommunikativa budskap till olika kanaler och målgrupper.
• har förmåga att samarbeta, är förtroendeingivande, serviceinriktad och kreativ.
• tar ansvar och har förmåga att strukturera ditt arbete, tar initiativ och är effektiv i ditt arbetssätt.
Vana att använda programmen i Adobe Creative Cloud och webbpubliceringsverktyget SiteVision är meriterande.
ÖVRIGT
Tillträde efter överenskommelse.
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.