OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat minst två år som kommunikatör och vill arbeta inom kommunal sektor? Har du erfarenhet av textproduktion och uppbyggnad av interna kanaler? Då har vi en tjänst för dig!
En av våra kunder inom kommunal sektor har ett stort och ständigt behov av kommunikation med kunder, men också med andra aktörer. Även internkommunikation är högt prioriterat då kunden ska vara en kommunikativ organisation. För tillfället befinner sig vår kund på en förändringsresa med uppstart av nya arbetssätt kopplade till Microsoft 365 och ett kommande nytt intranät, vilket ställer stora krav på förändringskommunikation parallellt med textproduktion och uppbyggnad av nya interna kanaler och arbetssätt. Vi letar därför efter en positiv och serviceinriktad person, som gillar att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter och hanterar snabba puckar, utan att för den skull släppa fokus på god kommunikation.
Du kommer arbeta operativt med att skriva korta och långa texter, sköta marknadsföringskampanjer och du ansvarar även för våra sociala medier. Fokus i ditt arbete är att ge våra kunder den information de behöver, men också att stötta upp i de stora förändringsprojekt som de just nu genomför internt. Vi ser att du självklart är duktig på att sätta dig in i uppkomna behov, och kan avgöra hur kommunikation bäst kan stötta med rätt val av budskap, tidpunkt och kanal. Du stöttar också kundtjänst i direktdialog med företagets kunder. De producerar en stor mängd direktutskick, och du är den som samlar in, paketerar och skickar ut informationen på ett effektivt sätt i för detta avsett system. Tjänsten innehåller också en del mer administrativt arbete, i att exempelvis sortera, rensa och flytta dokument som ett led i vår resa mot nya digitala arbetssätt.
För att passa i rollen ser vi att du behöver ha relevant utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom roller som exempelvis kommunikatör, marknadsförare, webbredaktör, content manager eller liknande. Det är också viktigt att du är en generalist då vi är ett litet team som behöver kunna hjälpa varandra. Vi tror också att du är utåtriktad, flexibel och självgående samt strukturerad och kvalitetsmedveten. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och letar efter en snabb och hjälpsam kollega. Meriterande är också om du är van användare av Microsoft 365:s olika verktyg och/eller varit med i uppstart kring nytt intranät på tidigare arbetsplats.
Detta är en heltidstjänst med start i oktober och kommer att pågå i cirka 5 månader. Ifall denna passar roll dig som handen i handsken, sök redan idag!
Ansvarsområden
Uppbyggnad av nya interna kanaler
Textproduktion
Sköta marknadsföringskampanjer
Ansvara för sociala medier
Kvalifikationer
Utbildning inom relevant område; kommunikation, marknadsföring eller likvärdigt
Minst två års yrkeserfarenhet inom liknande område (kommunikatör, marknadsförare, webbredaktör)
Mycket god svenska i tal och skrift
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044