Arbetsbeskrivning
ArbetsuppgifterDetta uppdrag går ut på att stötta projektens talespersoner med din kommunikations-expertis i ett flertal projekt. Du kommer ingå i kommunikationsavdelning som fokuserar på regionala dialoger och kommunikation i nätutbyggnaden. Kommunikatörerna på enheten har gemensamma arbetssätt och samarbetar vid behov för att säkerställa kommunikation som bidrar till framdriften i projekten men som också stärker kundens varumärke.
I arbetsuppgifterna ingår att:
Planera och genomföra kommunikation som bidrar till framdriften i projekten med fokus på kommunikation till dem som påverkas av projekten, direkt eller indirekt.
Vara stöd till projektets talespersoner och säkerställa att den externa kommunikationen håller en röd tråd utifrån de budskap som finns för nätutbyggnaden.
Jobba nära programkommunikatör och andra projektkommunikatörer och ingå i den enhet på kommunikationsavdelningen som fokuserar på kommunikation i nätutbyggnaden och regional kommunikation.
Vara både rådgivande och operativ.
Kvalifikationer Du har enhögskole/universitetsexamen, minst fil. kand, inom medie- och kommunikationsvetenskap, beteendevetenskap eller journalistik
Du harminst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med kommunikation i projekt/verksamhet som berör allmänheten.
Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av att självständigt driva, planera och genomföra målgruppsanpassad kommunikation och kontaktskapande kommunikationsaktiviteter.
Du har erfarenhet av att arbeta självständigt inom webbpubliceringsverktyget EpiServer.
Du har erfarenhet av att arbeta självständigt inom Adobe CS-paketet.
Dutalar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Meriterande om du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av att arbeta på myndighet och/eller i annan offentlig verksamhet.
Meriterande om du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med press och media.
Meriterande om du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av att anpassa innehåll till digitala kanaler.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Kommunikatör så är du utåtriktad och tydlig i din kommunikation.Du besitter en mycket god samarbetsförmåga samt initiativförmåga samtidigt om du arbetar självständigt och målinriktat.
Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-02-02 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2026-01-31 med möjlighet till förlängning i 12 månader. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-11-19.
Distansarbete kan som maximalt uppgå till 50% av arbetstiden, vilket innebär att konsulten ska vara på plats i Sundbyberg minst 2-3 dagar/vecka.
Säkerhetsprövning av konsult krävs för uppdraget.Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm