OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikatör
KLK:2015:15
Kristianstads kommun
Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum. Den historiska staden ligger mitt i naturen men ändå bara drygt en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Kristianstad Arena, Kristianstads Vattenrike och Rådhus Skåne är några av de satsningar som har förändrat bilden och lagt nya årsringar till renässansstadens kärna. Jubileumsåret 2014 fick kommunen utmärkelser både som Årets stadskärna och Årets landsbygdskommun.
Vi lyfter tillsammans. I dag har kommunen drygt 80 000 invånare. Men här finns fortfarande gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss.
Fullständig annons visas på vår hemsida www.kristianstad.se/jobb
Vi söker dig som är en driven kommunikatör
Tjänsten är placerad på kommunledningskontoret i Rådhus Skåne inom en enhet där det förutom kommunikatörer även finns specialistkompetenser inom marknadsföring, besöksnäring, näringslivs- och landsbygdsutveckling och evenemang.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med kommunens interna och externa information, främst i våra digitala kanaler som kristianstad.se, intranät, nyhetsbrev, MyNewsdesk, Facebook, Twitter, Flickr m.m. Målet är att snabb, uppdaterad och tillgänglig information finns i rätt kanaler för medborgare och medarbetare.
I dina uppgifter ingår även att planera och medverka i produktion av informationsmaterial samt att ge stöd och råd i kommunikationsfrågor till medarbetare i organisationen. Du verkar för att kommunens kommunikationsplattform följs och utvecklas och att en enhetlig och korrekt bild förmedlas av kommunens verksamhet. Arbetet bygger på att du självständigt driver kommunikationsprojekt.
Vidare bidrar du till underhåll och utveckling av extern webb, intranät och sociala medier samt att kommunikation upplevs som ett viktigt verktyg för organisationens kvalitet och effektivitet.
Kvalifikation
Du är en kommunikativ person med god samarbets- och analysförmåga. Vidare har du förmåga att se helheter, levererar enligt utsatta mål och ramar samt kan ta initiativ till och arbeta med flera parallella insatser.
Arbetet kräver att du har universitets- eller högskoleutbildning inom kommunikation/journalistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha arbetslivserfarenhet av kommunikations- och webbarbete. Vidare krävs styrkta erfarenheter i skrivande samt av självständigt ansvar för flera parallella projekt eller arbetsuppgifter. Även erfarenhet av CMS till exempel Episerver eller Wordpress och bildbehandlingsprogram krävs. Har du vana av layoutprogram är det meriterande.
Om du har erfarenhet av sociala medier som kommunikationskanal i en organisation och av uppföljningar, mätningar och analys av kommunikationsinsatser är det meriterande. Även vana av grafisk formgivning och av av varumärkesarbete är meriterande.
All information finns i annonsen på vår hemsida.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Bengt Olsson, avdelningschef koncernledningsavdelningen, 0728-85 77 16
Eva Mårtensson, informationschef, 044-13 57 10
Marie Thiman, TCO, 044-13 51 68
Elin Remstam, SACO, 044-13 56 14
Sista ansökningsdatum
2015-08-26
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Sektion rekrytering via kommunens växel 044-13 50 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21