Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

I Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar ca 85 kompetenta medarbetare i nära samverkan mellan olika verksamhetsområden. Vi arbetar med bygglov, planering av framtida bebyggelse, lantmäteri, geografisk information och miljö- och hälsoskydd.



Vi söker nu en kommunikatör som kan bygga upp vårt visualiseringscenter men framförallt driva och utveckla förvaltningens kommunikation till toppnivå.

Arbetsuppgifter
Som kommunikatör arbetar du med att analysera, planera och genomföra kommunikationsinsatser för förvaltningen. Du ansvarar för samordningen av kommunikationen och för att arbeta fram en kommunikationsplan för förvaltningen. En viktig del i arbetet är att arbeta med service och bemötande samt förenkla kommunikationen till våra kommuninvånare och företag. I din roll som kommunikatör stödjer du chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor genom kompetensutvecklingsinsatser, att göra information/dokumentmallar mer lättlästa samt ta fram informationsmaterial. Du ansvarar för förvaltningens del av intranät och hemsida. Vi står inför en spännande lansering av kommunens nya hemsida i februari.

Det ingår även operativt arbete och projektledning av kommunikationsinsatser  som förstudie samt genomförande av visualiseringscenter. Vi vill att medborgaren ska känna sig delaktig och kunna få information på ett tillgängligt sätt om aktuella planer och byggprojekt.  I din roll har du nära samarbete med förvaltningschef och ledningsgrupp. Du kommer att delta i kommunövergripande utvecklingsarbete när det gäller exempelvis hemsida, intranät och mallar. Det är viktigt att bygga relationer och utveckla kontaktnät med relevanta aktörer.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom informations-, medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från arbete som kommunikatör och sociala medier som informationskanal. Du som söker är en god skribent och kan kommunicera väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Rollen kräver att du kan hantera bildbehandling, layout och webbpublicering. God datorvana är en förutsättning och du är en van användare av Indesign. Självklart är du tekniskt intresserad och har en vilja till att lära dig nya datorsystem. Det är meriterande om du har hållit i projekt eller har utbildning inom projektledning. Det är även meriterande med kunskap om Förvaltningslagen och Offentlighets- och sekretesslagen.

Vi söker dig som har god kommunikativ förmåga, är pedagogisk och initiativrik. Du är trygg i din roll, kan analysera och har helhetstänk. Du kan arbeta självständigt men samtidigt har du god samarbetsförmåga.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Malin Nilsson på tfn 044-13 51 51.

Arbetsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med anställningsstart enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstad i Rådhus Skåne med direkt närhet till buss- och tågstation.

Sista ansökningsdag är: 2017-01-01

Intervjuer kommer att påbörjas vecka tre.

Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen från att bli kontaktade av rekryteringsföretag och för ytterligare jobbannonsering.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun har medarbetarna rätt till heltid och rökfri arbetstid tillämpas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100 % tillsvidareanställning
  • Publicerat: 1 december 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024