OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enklare vardag för alla i en hållbar och öppen stad - det är vår vision! Konsument- och medborgarservices mål är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar externa digitala kanaler, erbjuder konsumentrådgivning och budget- och skuldrådgivning samt arbetar med frågor som rör hållbar konsumtion. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet och Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. På vår förvaltning är vi cirka 200 medarbetare
ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör chefer och medarbetare ännu skickligare på att använda kommunikation som verktyg för att nå verksamhetens mål? Nu söker vi dig som kan ta rollen som kommunikatör med inriktning mot intern kommunikation och ledningsstöd. Ditt uppdrag är brett, omväxlande och utmanande och du kommer att arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsprocesser och aktiviteter, främst internt men också externt.
Du kommer att vara ett strategiskt kommunikationsstöd till chefer och nyckelpersoner. I uppdraget ingår också att ta fram budskap, skriva och kvalitetssäkra texter av olika slag, producera och redigera kortare filmer och publicera i våra kanaler. Du ska också hålla i olika utbildningar för förvaltningens medarbetare och trivas i rollen att prata inför grupper. Till exempel vill vi att du tar förvaltningens klarspråksarbete till nästa nivå. Det är också du som är redaktör för förvaltningens intranät och leder utvecklingen av kanalen, så att den blir ett självklart stöd och inspiration i chefer och medarbetares vardag.
Du är mål- och resultatinriktad och du prövar gärna olika vägar för att nå målet. Du är lösningsfokuserad och analytisk och kan identifiera utvecklingsbehov inom kommunikationsområdet. Du kan påverka andra, är tydlig och får gehör för tankar och idéer. Du är samarbetsinriktad och samtidigt självklar i rollen att inspirera, engagera och motivera andra. Du är trygg i din yrkesroll, har förmåga att se olika perspektiv och kan driva processer vidare utifrån det. Du är lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt och du har lätt att ställa om när förutsättningar förändras.
Känner du igen dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Tjänsten är placerad på avdelningen för kommunikation och demokrati och rapporterar till kommunikationschefen. Du får tre andra kommunikatörer och en utvecklingsledare som dina närmaste kollegor.
Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad arbetsplatskultur med verksamheter i kontinuerlig framåtanda. Vi har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Förvaltningens lokaler ligger centralt i Göteborg.
KVALIFIKATIONER
• Högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
• 3-5 års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete
• Några års erfarenhet av att stödja och coacha chefer i såväl intern som extern kommunikation
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete som kommunikatör i Göteborgs Stad eller annan • Högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
• 3-5 års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete
• Några års erfarenhet av att stödja och coacha chefer i såväl intern som extern kommunikation
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete som kommunikatör i Göteborgs Stad eller annan politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av att producera film för olika kanaler
• Erfarenhet av att mäta och utvärdera kommunikationsinsatser
• Erfarenhet av att producera film för olika kanaler
• Erfarenhet av att mäta och utvärdera kommunikationsinsatser
Kontaktpersoner på detta företaget
Rikard Wikenmark
031-365 00 54
Anna Skärström
031-365 00 56
Susanne Aspbäck
031-365 00 27
Niina Jurvelin
031-365 00 76
Enhetschef Maria Holmgren
031-365 00 52
Saco Niina Jurvelin
031-365 00 76
Vision Susanne Aspbäck
031-365 00 27
Verksamhetschef, Budget- o skuldrådgivning, nås 7/ Ulrika Hellquist
031-368 08 34
Verksamhetschef, Konsumentrådgivning, nås 17/2-28/ Susanne Norling
031-368 08 01
TCO/Vision Birgitta Jannesson, budget- och skuldrådgivare
031-368 08 36