OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till kommunledningsförvaltningens kansli och informationskontor. Bodens kommun satsar på en tydlig och enkel kommunikation. Det gäller både internt och mellan kommunen och omvärlden. Som ett led i det har vi inrättat vi en ny befattning som kommunikatör inom kommunledningsförvaltningen. Arbetsuppgifter: Förbättra information och kommunikation för förvaltningarna såväl internt som externt. Informationsförsörjning för intranät och Internet. Produktion av informationsmaterial. Konsultativt stödja nyhetsförmedling både internt och externt. Systematiskt och långsiktigt medverka och ta ansvar för att utveckla vår kommunikationstrategi. Kvalifikationer: Vi söker dig som tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du ska vara bra på och ha dokumenterad erfarenhet av att formulera dig i tal och skrift. Du ska kunna kommunicera snabbt, enkelt och tydligt i flera olika sammanhang. Du har utbildning med inriktning mot media och kommunikation eller liknande. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med kommunikationsfrågor i en större kunskapsorganisation, gärna politiskt styrd. Du bör också ha erfarenhet av webbaserad informationshantering och ha allsidig kunskap om hur media arbetar. Tillträde: Snarast.