OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör i verksamheten är din uppgift att arbeta nära verksamhetschefen och strategiskt och produktivt stödja övriga chefer och medarbetare att kommunicera mer effektivt internt och externt i projekt och processer och via kommunens kommunikationskanaler. Du fungerar också som stöd vid mediekontakter. Som kommunikatör är du i samråd med den centrala kommunikationsavdelningen huvudansvarig för verksamheternas information på webb och intranät. Vi tror att du är en kommunikatör som brinner för integrerad kommunikation och ser medborgardialog som en utmaning. Du kan arbeta projekt/processinriktat och har förståelse för försäljning och marknadsföring, du är van att planera, kostnadsberäkna och samordna kommunikationsinsatser. Du är resultatorienterad och kan få människor att arbeta tillsammans. Du har mycket lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift och kan omvandla ett byråkratiskt språk till en engagerande nyhetsartikel. Du vill jobba i en öppen miljö där kulturen är rättfram och kännetecknas av hög energi och starka ambitioner. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha: . högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller liknande, . erfarenhet av kommunikationsarbete, gärna i offentlig förvaltning . erfarenheter av förändringsarbete är meriterande . goda kunskaper om det offentliga samhällets lagar, regler och processer . kunskaper i webbpublicering