OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placering på kommunledningsförvaltningens Kansli och informationskontor. Bodens kommun satsar på en tydlig och enkel kommunikation. Det gäller både internt och mellan kommunen och omvärlden. Kommunikatörens roll är att aktivt bidra till det genom att arbeta med att göra kommunikationsplaner och att stödja förvaltningarna i sin kommunikation. Arbetsuppgifter: Förbättra information och kommunikation för förvaltningarna såväl internt som externt. Informationsförsörjning för intranät och Internet. Produktion av informationsmaterial. Konsultativt stödja nyhetsförmedling internt och externt. Redaktör för kommunens tidning BodenBild. Systematiskt och långsiktigt medverka och ta ansvar för att utveckla kommunens kommunikation. Kvalifikationer: Vi söker dig som tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du ska vara bra på och ha dokumenterad erfarenhet av att formulera dig i tal och skrift. Du ska kunna kommunicera snabbt, enkelt och tydligt i flera olika sammanhang. Du har utbildning med inriktning mot media och kommunikation. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med kommunikationsfrågor i en större kunskapsorganisation, gärna politiskt styrd. Du bör också ha erfarenhet av webbaserad informationshantering och ha allsidig kunskap om hur media arbetar. Tillträde: Vid årsskiftet 2010/2011.