OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
ARBETSUPPGIFTER
Stadsledningsförvaltningen erbjuder stöd till övriga förvaltningar i Mölndals stad samt styr och driver utveckling inom bland annat ekonomi, juridik, upphandling, IT, HR och kommunikations- och kanslifrågor. Förvaltningen har omkring 180 medarbetare.
Kommunikations- och kanslienheten består idag av femton personer. Inom kommunikationsområdet är vi sex medarbetare som jobbar med bland annat stöd i strategiska kommunikationsfrågor, intern och extern kommunikation, mediekontakter, varumärkesarbete och kriskommunikation. Våra fokusområden framåt innebär utmaningar inom bland annat arbetsgivarvarumärke, digitalisering, förändrings-kommunikation och att göra vår kommunikation mer tillgänglig.
Som kommunikatör hos oss arbetar du i en roll som huvudredaktör för såväl intranät som extern webbplats och sociala medier. Du leder och driver det redaktionella arbetet och samordnar redaktionell planering. Arbetsuppgifterna är varierade och kan handla om att planera kommunikationsinsatser, göra inlägg för och facilitera dialog i sociala medier, skriva nyhetsartiklar, fotografera eller filma. Du jobbar ur ett strategiskt perspektiv med utveckling och samordning av digitala kanaler i nära samarbete med vår webmaster.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning enligt vår bedömning, samt har minst 3 års erfarenhet inom arbetsområdet. Du är självgående och har erfarenhet av att driva utveckling inom kommunikationsområdet, samt att jobba med intern och extern kommunikation. Du är en mycket god skribent och har kunskap och erfarenhet av att skriva engagerande texter för webb och sociala medier. Du jobbar idag i webbpubliceringsverktyget Sitevision eller liknande publiceringsverktyg, samt har erfarenhet av kommunikation i sociala medier. Du är även van att arbeta med Photoshop, Indesign, Adobe Premiere Pro eller liknande videoredigeringsprogram och Acrobat Pro.
Som person har du ett stort intresse för kommunikation och är öppen för utveckling inom arbetsområdet. Du är strukturerad, serviceinriktad och tar gärna egna initiativ. Du har lätt att identifiera behov och möjligheter och utifrån detta föreslå och genomföra effektiva kommunikationsinsatser. Ett nära samarbete med andra inom och utom förvaltningen kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga och är lyhörd för andras behov.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikations- och kanslichef Anna Hiller
031-315 13 09