OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svedala växer och är inne i en mycket spännande och expansiv fas. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där hållbarhet, öppenhet, engagemang och mod guidar oss i våra uppdrag. Med höga ambitioner och verksamheter i framkant finns här kraft att växa – som medarbetare, medborgare, företagare eller besökare. Tillsammans för vår vision – en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. För att hålla jämna steg med kommunens utveckling utökar vi med en kommunikatör till vår kommunikationsenhet.
Uppdrag
Kommunikationsenheten utökar och vi rekryterar en ny kollega. Kommunikationsenheten är en del av kommunledningskontoret. I kommunledningskontoret verkar kommunikation, HR, ekonomi, kansli, IT och stab i syfte att stödja kärnverksamheterna.
Kommunikationsenhetens uppdrag är att leda arbetet med kommunövergripande intern och extern kommunikation, kriskommunikation samt varumärkesprofilering. Kommunikationsenheten stöttar chefer, medarbetare och verksamheter på ett professionellt sätt för att skapa verksamhetsnytta genom kommunikation.
Som kommunikatör har du ett spännande och omväxlande arbete. En viktig uppgift är att fungera som stödfunktion till kommunens olika verksamheter med planering och genomförande av kommunikationsinsatser i olika former. Arbetet innehåller både strategiska och operativa insatser och du arbetar med såväl intern som extern kommunikation.
Ditt uppdrag innebär bland annat,
• Planera och genomföra kommunikationsaktiviteter
• Producera målgruppsanpassat och relevant material till våra olika kanaler i form av text, bild och film.
• Redaktör för kommunens tidning, SvedalaNytt
Kompetens
Vi söker dig som har en högskole- eller akademisk examen inom medier, kommunikation eller liknande.
Du är initiativrik, drivande och har en god förmåga att leverera effektivt och med hög kvalitet. Du kan sätta dig in i helheter och komplexa sammanhang och utifrån det ta fram enkel och tydlig information, efter syfte, målgrupp och behov.
Som en skicklig skribent känner du dig hemma i principerna för sociala medier och webbpublicering. Traditionella informationskanaler behärskar du och har erfarenhet att arbeta med både text, bild och rörligt material för digitala medier.
Du har lätt för att samarbeta och kan snabbt anpassa dig till förändringar och har förmåga att prioritera. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med kommunikation i offentlig sektor samt erfarenhet av press- och mediefrågor. Vidare har du arbetat minst i två år som kommunikatör.
Det är meriterande om du har erfarenhet av något CMS-system och Adobe Creative Cloud.
Arbetstid/varaktighet
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!