OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Kommunikationsavdelningens mål att föra ut budskap och skapa dialog och intresse hos våra medborgare och vårt näringsliv i Burlöv liksom intressenter med koppling till Burlövs kommun. Det gör vi genom att jobba tillsammans med verksamheterna och ger stöd och råd vid behov inom vår profession.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som gärna vill arbeta brett med kommunikation, med allt från att producera innehåll för olika kanaler till att ge organisationen stöd i kommunikativa frågor. Du kommer att jobba operativt med kommunikation och marknadsföring och blir en viktig tillgång för många av kommunens olika verksamheter. Du kommer att vara delaktig i att underlätta för Burlövsborna och andra intressenter att ta till sig vår information samt öka kännedomen om Burlöv, vårt arbetsgivarvarumärke, vår vision och övergripande mål.
En viktig arbetsuppgift är att ge användarstöd och utbilda organisationens övriga redaktörer i de system vi använder som Sitevision (webb och intranät), eMarketeer (epostmarknadsföring), Facebook och LinkedIn.
Du kommer också att delta i utvecklingen av vårt långsiktiga och strategiska kommunikationsarbete.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha intresse för och förmåga att hjälpa andra och ge bra service!
Vi söker en skicklig skribent som är van att målgruppsanpassa komplext material och bearbeta det språkligt och visuellt. Du behärskar kommunikatörens alla verktyg och kanaler för det skrivna ordet, redigering och optimering av bilder för tryck, webb och sociala medier. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver egna processer framåt för att hitta de bästa lösningarna. Förmåga att prioritera och leverera med engagemang och kreativitet är en förutsättning för att nå framgång med oss i Burlöv.
Du ska ha
• högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• kompetens och erfarenhet av CMS-verktyg och av att arbeta med sociala medier
• dokumenterad utbildning och erfarenhet av att arbeta i Adobes InDesign och Photoshop
• erfarenhet av att producera material utifrån en grafisk profil
• god erfarenhet av att skriva texter där du följer språklagens krav på vårdat, enkelt och begripligt språkbruk
Vi ser gärna att du har
• ett par års erfarenhet av att arbeta professionellt, strategiskt och operativt med kommunikation
• arbetslivserfarenhet från en större, gärna politiskt styrd, organisation
• erfarenhet från varumärkesstärkande arbete som reklam och marknadsföring
• kompetens inom fotografering och av att skapa film
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö.
Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.
Nu väntar vi med spänning på din ansökan! Som ett prov på din kreativitet får du gärna bifoga en A4-sida och/eller en film på max 1 minut med en presentation av dig själv där du med glimten i ögat har sneglat på vår grafiska profil på webben och i sociala medier. Det kan vara färg, form eller bildspråk som andas Burlöv!
ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.