OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.
Om oss
Enhetens syfte är att stödja, driva och utveckla HR- och kommunikationsområdet utifrån de beslut som Kommunfullmäktige, Vård- och omsorgsnämnden och ledningen fattar.
Enhetens mål är att HR- och kommunikationsperspektivet ska vara en naturlig del i alla processer och beslut och på så vis bidra till att äldre människor och personer med funktionsvariation ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Totalt inom enheten är vi 12 personer varav 3 kommunikatörer.
Arbetsuppgifter
Teamet av kommunikatörer söker en ny kollega! Det är ett verkligt roligt uppdrag som väntar rätt person. Genom utmaningar och utveckling får du möjlighet att växa. Är du driven, positiv och klok med erfarenhet av att bedöma kommunikationsbehov, planera och genomföra kommunikationsinsatser som skapar önskad effekt? Då är vi nyfikna på dig.
Uppdraget är brett och innebär förändrings-/projektkommunikation såväl som dagligt operativt arbete. Bland annat är du viktig för verksamheterna då du mediatränar, coachar och agerar bollplank till dem i frågor om press och media. Du tar fram budskap och omvärldsbevakar. Du planerar även rekryteringskampanjer, arbetar med vårt arbetsgivarvarumärke och marknadsför specialisttjänster.
I höst har mycket kraft och tid lagts på krishantering med anledning av Covid19. I det arbetet är samarbetet med Kommunkontoret stort. I vår väntar implementering av ny profilering av arbetsgivarvarumärke. Vad är budskapet, hur och var ska det kommuniceras? Ett annat fokus och en utmaning i vår blir att öka tillgängligheten på webben och en generell digitaliseringsutveckling.
Vi arbetar i trevliga lokaler centralt vid tågstationen i Lund.
Vi söker dig som
Du har högskole- eller universitetsutbildning inom media och kommunikation, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Uppdraget kräver att du har arbetat som kommunikatör i några år med erfarenhet av press- och mediefrågor som inkluderar vana av att ge stöd och coachning till chefer och talespersoner.
Vidare har du
- Erfarenhet av att arbeta proaktivt och långsiktigt
- Erfarenhet av att arbeta med kriskommunikation och av att arbeta under pressade lägen
- Erfarenhet av webbarbete
- Erfarenhet av att arbeta med både text, bild och rörligt material för digitala medier
- Kunskaper inom förändringskommunikation
- Kunskap om arbete med sociala medier
Vi utgår från att du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift och att du är en skicklig skribent. Du har förmåga att sätta dig in i helheter och komplexa sammanhang och planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser efter syfte, målgrupp och behov.
Liksom dina nya kollegor är du förändrings- och utvecklingsorienterad och du har lätt för att samarbeta och bygga goda relationer. Du är initiativrik, engagerad och driven.
Erfarenhet av arbete med kommunikation i offentlig sektor är meriterande liksom erfarenhet av enklare filmproduktion och Adobepaketet. (After effects, Indesign, Photoshop och Illustrator)
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Bemanningsenheten reception