OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Länsstyrelsen i Jönköpings län är en arbetsplats med cirka 260 medarbetare.
Är du vår nästa stjärna i kommunikationsteamet på Länsstyrelsen i Jönköpings län? Vi söker dig som är en fena på innehåll som väcker intresse och upplevs relevant för våra målgrupper.
Du tillhör kommunikationsenheten, där vi arbetar både strategiskt och operativt. Vi är tidigt med i processerna och stöttar ledning, chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. Kommunikationsplanering är en grundsten, men vi måste också ofta vara snabbtänkta och improvisera. Vi stöder verksamheten att arbeta planerat och professionellt med kommunikation och bidrar på vägen till en modern, tillgänglig och kommunikativ myndighet.
ARBETSUPPGIFTER
Du jobbar med varierande uppdrag från alla Länsstyrelsens olika avdelningar, med kommunikationsstöd från ax till limpa. Vissa uppdrag löper under lång tid, andra är kortare. Du kommer att bidra i Länsstyrelsens presstjänst, för att skapa god service till media och även i Länsstyrelsens arbete med kriskommunikation, till exempel stabsarbete med anledning av covid -19.
Du ingår i teamet med sex kommunikatörer på enheten och arbetar enligt de styrande dokument som finns inom kommunikationsområdet. Du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor beroende på uppdraget. Du har ett nära och bra samarbete med både beställare inom Länsstyrelsens avdelningar, övriga kollegor på enheten och andra samarbetspartners, till exempel kommuner, Regionen eller leverantörer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du minst två års erfarenhet av att arbeta som kommunikatör, gärna i offentlig sektor. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som kommunikatör inom någon av länsstyrelserna.
Du har fokus på kommunikation som ger effekt, sätter dig snabbt in i ett ämne och hittar den kommunikativa vinkeln. Du kan planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser. Du är en skicklig skribent. Förutom ett stort samhällsintresse så har du också en hög digital kompetens samt vana av att arbeta med webb och sociala medier. Vi arbetar till exempel i Sharepoint, Sitevision, Wordpress och Adobeprogrammen.
Som person är du engagerad, serviceinriktad och en uppskattad samarbetspartner. Du är analytisk, håller vad du lovar och får saker gjorda.
Tjänsterna är placerade i säkerhetsklass, varför svenskt medborgarskap är ett krav. Säkerhetsprövning genomförs inför beslut om anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Emma Willaredt
010-2236000
t.f. enhetschef Pär Nilsson
010-2236000
t.f. enhetschef Lars Lindh
010-2236000
Enhetschef Bernhard Jaldmark
010-2236000
Objektspecialist Henrik Lindblom
010-2236000
Objektspecialist Martin Fransson
010-2236000
Förvaltningsledare Tobias Haag
010-2236000
Informationschef Malin Lingefelt
010-2236000
Beredskapsdirektör Maria Gromer
010-2236000
Enhetschef Anton Halldén
010-2236000