OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Sektionen Externa relationer och Avdelningen för internationalisering arbetar med att skapa förutsättningar i verksamheten för internationalisering av studenter och anställda. I uppdraget ligger även att kommunicera universitetets utbildningsutbud och möjligheter såväl nationellt som internationellt.
Lunds universitet söker en marknadsföringsassistent till avdelningen för internationalisering.
Arbetet består av att tillsammans med medarbetarna i teamet Internationell rekrytering och marknadsföring marknadsföra Lunds universitet och rekrytera internationella studenter, främst genom digital marknadsföring och studentambassadörer.
Arbetsuppgifter
Som marknadsföringsassistent kommer du att arbeta med att producera filmmaterial och annat digitalt marknadsföringsmaterial som kan användas för internationell marknadsföring och studentrekrytering. Målet med den här rollen är att vidareutveckla internationell studentrekrytering genom att identifiera, implementera och hantera nya digitala verktyg och aktiviteter. I positionen ingår det att fortsatt implementera och kontinuerligt utveckla universitetets plattform ’Unibuddy’, vilken tillåter presumtiva studenter att chatta med nuvarande studenter och medarbetare vid Lunds universitet. En viktig del i detta arbete är att varje år rekrytera, träna och hantera en stor grupp studentambassadörer vid universitetet som representerar ett stort antal länder och program. I positionen ingår det även att implementera, förbättra och koordinera Lunds universitets virtuella guidade tur genom YouVisit, som gör det möjligt för vem som helst satt besöka universitetet virtuellt närsomhelst.
I den här rollen kommer du att samarbeta nära övriga i teamet, samt fakulteterna. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men också att du samarbetar med resten av gruppen.
Kvalifikationer
Eftersom det här är en junior position ser vi att du är i början på din karriär, dock med minst två års professionell erfarenhet, och vill ha ett spännande och utmanande arbete i ett internationellt sammanhang.
Du förväntas ha en relevant utbildning (t ex i marknadsföring, kommunikation, digitala medier, kulturanalys) helst på mastersnivå, eller motsvarande erfarenhet.
Du måste visa god förståelse för marknadsföring gentemot externa målgrupper generellt och presumtiva studenter specifikt, i en internationell kontext.
Eftersom kommunikationen inom teamet är på engelska måste du skriva och tala engelska flytande.
Du måste ha en utmärkt förmåga att uttrycka dig i skrift och vara noggrann med detaljer.
Erfarenhet av att arbeta professionellt med digital marknadsföring inom högre utbildning är önskvärt.
Erfarenhet av att arbeta med ambassadörsprogram eller liknande är önskvärt.
Erfarenhet av annonsering online och filmredigering är önskvärt.
Personliga egenskaper
Arbetet innebär kontakter på alla nivåer inom Lunds universitet och förutsätter därför god kommunikationsförmåga. Som person är du noggrann och sätter en personlig ära i att åstadkomma arbete av hög kvalitet. Du är flexibel, samarbetsvillig, analytisk och strukturerad. Du arbetar bra under press och trivs med ett högt arbetstempo. Du är duktig på att relatera till olika människor och på att bygga relationer. Inte minst är du internationellt orienterad och intresserad av högre utbildning.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.