OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi en kommunikatör till vår kund i södra Stockholm. Det är ett tidsbegränsat uppdrag med omgående start som håller på i ca 5 månader. Du blir anställd som konsult hos oss på Arena personal, men arbetar hos vår kund. Tjänsten är på heltid.
Arbetet innebär allt från strategisk kommunikationsplanering till operativt utförande och uppföljning av kommunikationsarbete av kommunikationsinsatser
I tjänsten ska följande arbetsuppgifter bland annat kunna utföras;
• Skriva texter till intranät, extern webb och sociala medier för förvaltningens räkning.
• Ta fram underlag till informationsmaterial och producera enklare trycksaker, affischer och liknande
• Stötta förvaltningens chefer när det gäller kommunikation
• Producera enklare informationsfilmer
Arbetsuppgifter innefattar både intern och extern kommunikation och sker i nära samarbete med förvaltningskommunikatören. Tjänsten innebär mycket samarbete med förvaltningens chefer, projektledare och andra sakkunniga samt med kommunens övriga kommunikatörer.
Din profil
Vi söker en mångsidig kommunikatör med ett stort intresse för samhällsfrågor.
• Du har erfarenhet av kommunikationsarbete.
• Du har en högskoleutbildning inom media- och kommunikation eller motsvarande.
• Du är bra på att analysera kommunikationsbehov och rådgöra i lösningar. Du är trygg i din roll som kommunikatör och van att planera kommunikationsinsatser.
• Du kan producera kommunikation i text, bild, rörlig media och i digitala kanaler.
• Du kan göra komplex information begriplig.
• Du har kunskap och intresse inom webbområdet och erfarenhet av webbpublicering.
Vi erbjuder
Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens. Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Ansökan
Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet - skicka därför in din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten kontakta anna.alander@arenapersonal.com
Om verksamheten
Arena Personal ingår i Arenakoncernen. I koncernen ingår bolagen Arbetslivsresurs, Arena Personal, Alea, Impact, Humanus och World Class som tillsammans erbjuder långsiktiga och hållbara lösningar för organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & rekrytering, Hälsa & rehabilitering samt Karriär & omställning.
Vi finns heltäckande runt om i landet och har gemensamma värderingar inom alla bolagen kring engagemang och professionalitet som ger en bra grund för samarbete. Inom Arenakoncernen tror vi starkt på mottot att ett fungerande arbetsliv är nyckeln till ett fungerande samhälle. Alla våra medarbetare gör skillnad varje dag genom att skapa förutsättningar för att just detta skall uppfyllas. Våra insatser gör skillnad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902