OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en chans att vara med och utveckla Region Kalmar läns arbetsgivarvarumärke och jobba med rekryteringskommunikation för våra tre sjukhus.
På våra sjukhus möter vi människor varje dag, vi arbetar i en offentlig organisation som är livsviktig. Ditt uppdrag är att fånga medarbetarberättelser för att attrahera och rekrytera nya kollegor till vår hälso- och sjukvård.
Vi är en organisation som jobbar utifrån värdegrunden öppet, engagerat och kunnigt och förutsätter att du bidrar till det. Vår strategi ”Varje dag - lite bättre” innebär att vi ständigt jobbar med små förbättringar i vardagen. Ditt arbete kommer att vara både operativt och strategiskt. Som kommunikatör hos oss skapar och stärker du relationer, fungerar som kommunikativt stöd, producerar text, bild och film samt jobbar med våra digitala kanaler.
Vi söker
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarade. Du har arbetslivserfarenhet inom kommunikation samt erfarenhet av att jobbat med employer branding/rekryteringskommunikation.
För att trivas i jobbet behöver du ha en bred kompetens. Du är ett strategiskt stöd och bollplank i olika kommunikationsfrågor, men har också praktiska kunskaper och kan leverera de kommunikationsinsatser som behövs. Kunskap om och erfarenhet av att jobba i digitala kanaler är ett krav, vi jobbar mycket med annonsering i till exempel sociala medier. Text, bild och film är ditt viktigaste redskap och du ska vara skicklig på att formulera dig mot olika målgrupper.
Som person är du självgående, tar initiativ, är noggrann och levererar i tid utifrån de förutsättningar som finns. Du har en uppsökande förmåga och är självgående. Ibland jobbar du med längre övergripande projekt, ibland är det snabba puckar som gäller och det är en fördel om du tycker om varierande arbetsdagar.
Vår arbetsplats
Du kommer att bli en av medarbetarna på Regionstab Kommunikation och ingå i teamet som jobbar med regionövergripande kommunikation.
Regionstab Kommunikation har erfarna medarbetare med bred kunskap inom kommunikationsfältet. Vi arbetar med strategisk och operativ kommunikation och är ett stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer, förvaltningar och verksamheter. Det finns hjälp att få inom flera områden och du kommer att utvecklas i din roll som kommunikatör. Vi hoppas också att du bidrar till dina kollegors utveckling.
Kommunikationsdirektören kommer att vara din chef, men i vardagen kommer du att jobba nära HR-organisationen samt medarbetarna på våra tre sjukhus.
Vår enhet är en del av Regionstaben, där det jobbar 140 experter inom bland annat arbetsmiljö, ekonomi, HR, hållbarhet, hälsa, juridik, kommunikation, läkemedel, planering, samordning, säkerhet och utveckling. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även ett stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer, förvaltningar och verksamhet.
Vi är en del av Region Kalmar läns 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.