OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikationssektionen, Justitiedepartementet
Är du en skicklig kommunikatör som trivs i en roll där du arbetar både operativt och strategiskt? Vi söker dig som har intresse av ett meningsfullt arbete i händelsernas centrum.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Tjänsten är en blandning av operativt och strategiskt arbete och omfattar både extern och intern kommunikation. Du producerar och publicerar innehåll i både text och bild till våra kanaler - webbplats, intranät och sociala medier. Du stöttar enheterna och departementets ledning med att planera, genomföra och utvärdera olika kommunikationsinsatser. Du kommer att arbeta i nära samarbeta med övriga på kommunikationssektionen där vi tillsammans är nio medarbetare.
Kommunikationssektionen på Justitiedepartementet är en del av RK Kommunikation. Du deltar i kommunikatörsnätverk och bidrar till utvecklingen av kommunikationsverksamheten i hela Regeringskansliet. Det kan innebära att du under perioder kan komma att arbeta även i andra delar av verksamheten. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete tillsammans med kunniga kollegor i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen inom medie- och kommunikationsvetenskap. Du har arbetat med kvalificerat kommunikationsarbete, både med intern och extern kommunikation i en statlig myndighet. Dina kunskaper i svenska är mycket goda och du är en säker skribent med god stilistisk förmåga. Du har vana av att skriva texter, både för webb och för sociala medier samt kunskaper inom Episerver/Optimizely.
Det är meriterande om du har arbetat med publicering på webb och i sociala medier samt fotografering, produktion och redigering av foto och film. Vidare så är det meriterande med erfarenhet av planering och projektledning av kommunikationsprojekt samt erfarenhet av departementets sakfrågor och av att ha arbetat på Regeringskansliet.
Dina egenskaper
För att lyckas i tjänsten som kommunikatör behöver du vara initiativrik och ansvarstagande i din roll. Vi förväntar oss att du har en god kommunikativ förmåga och eftersom arbetet ofta är händelsestyrt behöver du ha förmågan att arbeta självständigt och målmedvetet samtidigt som du kan anpassa dig efter skiftande förutsättningar. Du behöver vara noggrann och strukturerad samt ha ett gott omdöme. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare och med 6 månaders provanställning.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Det kan även bli aktuellt med rekrytering av kommunikatör i annan del av RK Kommunikation.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta kommunikationschef Linda Hallenberg på 08-405 94 87. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Ola Nordin-Remberger på 08-405 39 27. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00; Saco (Johan Strokirk), Seko (Lars Vestberg) samt ST (Karin Åbom-Engberg Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 5 maj 2023.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35