Kommunikatör – arbeta verksamhetsnära med internkommunikation

Kommunikatör – arbeta verksamhetsnära med internkommunikation

Arbetsbeskrivning

Internkommunikation, RK Kommunikation, Förvaltningsavdelningen
Är du en ansvarstagande och leveranssäker kommunikatör som drivs av att skapa värde för verksamheten? Vi söker nu en kommunikatör med inriktning intern kommunikation. Vi erbjuder ett omväxlande arbete tillsammans med kunniga kollegor i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö mitt i händelsernas centrum.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringskansliets kommunikationsenhet, RK Kommunikation, ansvarar för det kommunikativa stödet till Statsrådsberedningen, departementen och Förvaltningsavdelningen. Enheten samordnar och förmedlar extern och intern kommunikation om regeringens arbete och Regeringskansliets verksamhet.

Som kommunikatör drivs du av att skapa värde för verksamheten. Du jobbar nära chefer, projektledare och handläggare i deras kommunikation där du proaktivt initierar, leder och praktiskt genomför kommunikationsaktiviteter i linje med de övergripande målen för verksamheten. Du ger rådgivning, stöd och vägledning inom kommunikationsområdet. Du arbetar också praktiskt med genomförande av kommunikationsaktiviteter, till exempel som skribent för Regeringskansliets intranät.

Arbetsuppgifterna innebär att initiera, planera, genomföra och följa upp interna kommunikationsinsatser. Det kan bli aktuellt med uppgifter/uppdrag med inriktning externkommunikation. Det kan också bli aktuellt att ingå i rollen kommunikatör i beredskap.

Intern kommunikation är ett utvecklingsområde där du tillsammans med chef och kollegor arbetar för en mer enhetlig, proaktiv och verksamhetsnära internkommunikation i Regeringskansliet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Du har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du har några års erfarenhet som kommunikatör i en större organisation och/eller offentlig sektor, och av en roll som innebär att stötta sakverksamhet i planering och genomförande av kommunikationsinsatser. Du har erfarenhet av kommunikatörsroller där du har växlat mellan operativt och strategiskt arbete.

Du har kunskap om kommunikationsplanering och genomförande av olika typer av kommunikationsinsatser.  

Kunskaper i webbpubliceringsverktyg, t.ex. Episerver/Optimizely, är meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet av att ha arbetet med både intern och extern kommunikation samt av projektledning och av att ha planerat och genomfört workshops.

Dina egenskaper
Du är en ansvarstagande och leveranssäker kommunikatör som ser till helheten. Du trivs som bäst när du får växla mellan strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Som person har du ett gott omdöme. Du tar egna initiativ, ser möjligheter till förbättringar och utveckling samt uppnår resultat. Samtidigt trivs du med att samarbeta med andra och du skapar och underhåller goda relationer. Du är en duktig skribent och har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Övrigt
Vi söker en kommunikatör för tillsvidareanställning. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Beredskapsarbete utanför ordinarie arbetstid kan förekomma.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Det kan även bli aktuellt med rekrytering av kommunikatör till annan del av Regeringskansliets kommunikationsenhet.

Det kan förekomma arbetsprov i samband med rekryteringsprocessen.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder kontakta Tina Israelsson, gruppchef Internkommunikation, på 08-405 90 37. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Ola Nordin-Remberger på 08-405 39 27. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Erik Wilhelmsson för Seko och Peter Backéus för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 15 februari.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 15 februari 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024