Kommunikatör - digital kommunikation

Arbetsbeskrivning

Myndigheten för delaktighet är en kunskapsmyndighet som arbetar med att främja genomförandet av funktionshinderspolitiken. Med FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning som grund driver vi på utvecklingen, följer upp funktionshinderspolitiken och sprider kunskap om hur samhället kan bli mer inkluderande. Myndigheten har drygt 50 medarbetare och ligger centralt i Sundbyberg. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta på sektionen för kommunikation som tillhör avdelningen för kunskapsutveckling och implementering.

Kommunikationssektionens huvuduppdrag är att bidra till myndighetens mål, främst genom att synliggöra och sprida kunskap om funktionshinderpolitiken, tillgänglighet och levnadsförhållanden för personer med funktionsnedsättning. Myndighetens primära målgrupper är kommuner, regioner och statliga myndigheter. Andra delar av kommunikationsuppdraget är myndighetskommunikation samt internt stöd till verksamheten i kommunikationsfrågor.

Du kommer att leda samt vara drivande och operativ i arbetet med att utveckla myndighetens digitala kanaler och kommunikation samt utarbeta effektiva och ändamålsenliga strategier för våra digitala kanaler och koncept.

Du kommer att ha ett redaktionellt ansvar och ansvara för förvaltning av mfd.se. Du skriver redaktionella texter och skapar innehåll för webb och sociala medier.

I arbetet ingår att ta fram, kvalitetsgranska, publicera och underhålla samt optimera webb och innehåll, bland annat utifrån webbanalys. Du kommer också att vara med i kommunikations- och utvecklingsuppdrag där mfd.se är den primära kommunikationskanalen. Det kan också innebära att delta i arbete med att utveckla vårt redaktionella arbetssätt samt kravställning för CMS-verktyg.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• Relevant högskoleutbildning inom kommunikation, alternativt flerårig erfarenhet av arbete där motsvarande erfarenhet/kvalifikationer bedöms likvärdiga, exempelvis som webbredaktör eller UX-designer/skribent.
• Minst 3 års yrkeserfarenhet av arbete med digitala kanaler.
• Arbetat innehållsbaserat.
• Mycket hög förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt.
• En god kommunikativ och pedagogisk förmåga.
• Förmåga att se helheter och analysera sammanhang.
• Arbetat framgångsrikt med liknande uppgifter tidigare.
• God förståelse för samspelet mellan kommunikation, design och teknik och lätt för att sätta dig in i målgruppernas förutsättningar och behov.

Det är meriterande om du
• Tidigare arbetat med kommunikation i en offentlig verksamhet.
• Tidigare arbetat med digital kommunikation på en byrå.
• Har erfarenhet av arbeta med tillgänglighet, klarspråk, myndigheternas webbriktlinjer, webb- och sökanalys, UX, filmer/bilder och CMS (gärna Episerver).

Tjänsten kräver att du kan jobba strategiskt och att du har ett stort operativt driv. Du behöver även ha god samarbetsförmåga då rollen innebär ett nära samarbete med chefer och medarbetare på övriga sektioner. Vi söker dig som är lösningsinriktad och har högt leveransfokus. Du är kreativ och har förmåga att tänka nytt, du kan arbeta med flera frågor parallellt och du arbetar lika bra självständigt som i grupp. Du har förmåga att se helheter och analysera sammanhang och är strukturerad i ditt arbetssätt.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper när vi anställer.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka i verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt cv-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Myndigheten behandlar dina personuppgifter i enlighet med den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om myndighetens personuppgiftspolicy på www.mfd.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Christina Westblom
08 600 84 39
Avdelningschef Nina Lindqvist
08 600 84 26
Avdelningschef Pär Rådling
08-600 84 46
Personalchef Christina Westblom
08-600 84 39
Personalhandläggare Karin Fröblom
08-600 84 58
Avdelningschef Kalle Elofsson
08-600 84 40
Personalhandläggare Helene Sundewall
08-600 84 26
Sektionschef kommunikation Hanna Jämtin
08-600 84 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Myndigheten för delaktighet Sundbyberg
  • 1 plats
  • max 10 dagar
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning max 10 dagar, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse., upphör: Visstidsanställning i ett år med möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 4 juli 2019

Besöksadress

Sturegatan 3
Sundbyberg

Postadress

Box 1210
Sundbyberg, 17224

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024