Kommunikatör för sociala medier, inriktning mot analys och marknadsföring

Kommunikatör för sociala medier, inriktning mot analys och marknadsföring

Arbetsbeskrivning

vid Kommunikationsavdelningen . Sista ansökningsdag:  2023-02-28.


Kommunikationsavdelningen är universitetets expertfunktion i kommunikationsfrågor och ger stöd och utbildning till universitetets chefer och medarbetare kring intern och extern kommunikation, både strategiskt och operativt. Vi kommunicerar Stockholms universitet som helhet och skapar förutsättningar för kärnverksamheten att kommunicera.

Stockholms universitets digitala kanaler är navet i vår kommunikationsverksamhet. Vi genomför nu en satsning och förstärker kommunikationen i digitala kanaler. Nu söker sektionen för rådgivning och kommunikationstöd en kommunikatör som har erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med fokus på kommunikation i sociala medier.

Du är kreativ och gillar utmaningar samt att sätta dig in i nya uppgifter. För att trivas i denna roll behöver du vara van att hantera många olika slags aktörer, förväntningar och krav. Du gillar att arbeta i högt tempo med komplexa frågeställningar, har god kommunikativ förmåga, är lyhörd och pedagogisk och kan arbeta både självständigt och i team.

Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag blir att på ett strategiskt sätt driva och utveckla universitetets sociala medier och ansvara för att innehåll och kanalval möter aktuella trender och beteenden hos våra målgrupper.

Du kommer att:


• producera målgruppsrelevant och kanalanpassat innehåll
• utveckla, förvalta och implementera strategier för sociala medier och relevanta KPI:er
• ta fram, genomföra och följa upp små och stora kommunikationskampanjer
• operativt ansvara för och produktionsleda annonsering i sociala medier
• följa upp och sprida resultatet av genomförda kommunikationsinsatser
• arbeta med omvärldsbevakning och trendanalyser
• fungera som rådgivare och kontakt för universitetets medarbetare gällande kommunikation i sociala medier.

Kvalifikationer
Vi söker dig som


• har akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan relevant utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdigt
• har tre års dokumenterad arbetserfarenhet med annonsering, optimering och uppföljning av såväl betalt som organiskt innehåll i sociala medier
• har arbetat med digital analys och strategi
• är en god stilist
• har dokumenterad kommunikativ förmåga i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Meriterande är att du


• har erfarenhet av att ha arbetat med sociala medier i en stor organisation med många organisatoriska enheter, med komplexa målgrupper och stora varumärken
• är en van användare av verktyg såsom Sprout Social, Hootsuite eller motsvarande
• har arbetat med redaktionellt innehåll i webbpubliceringsverktyg såsom EpiServer eller Sitevision
• har kunskap om tillgänglighetsanpassningar av innehåll på sociala medier och WCAG.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde efter överenskommelse.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av, sektionschef Jan Löf, tfn 08-16 22 55, jan.lof@su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024