Kommunikatör för studentrekrytering

Kommunikatör för studentrekrytering

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning som i vid mening syftar till att förstå människan som kulturell och samhällelig varelse. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter.

Kansliet ger service till HT-fakulteternas gemensamma ledningsorgan och universitetets centrala ledning. En viktig uppgift är vidare att stödja och samordna fakulteternas institutioner i den decentraliserade administrationsstruktur som finns vid Lunds universitet. Kansliet fungerar också som en kunskapsbank och en rådgivande konsultinstans ifråga om relevanta lagar, förordningar och regelsystem. .



Kommunikatör för studentrekrytering

Tillträde 1 april eller enligt överenskommelse

100 %, 200401- 220131 (22 månader), projektanställning/visstidsanställning.

Humanistiska och teologiska fakulteterna vill under åren 2020 och 2021 proaktivt arbeta för att rekrytera studenter till våra utbildningar. Inom fakulteterna och inom Lunds universitets centrala enheter pågår ett fortlöpande arbete med kampanjer och information om våra utbildningar men vi ser nu ett behov av förstärkta och nyskapande insatser för att kommunicera om utbildningarna, program såväl som fristående kurser.

För detta arbete söker vi nu en kreativ och kunnig person som behärskar marknadsföring och kommunikation och som skulle se det som en positiv utmaning att finna nya vägar att rekrytera studenter och samtidigt stödja institutionerna i detta arbete.

Rollen som studentrekryterare är ny och din uppgift blir att utveckla fakulteternas arbete för studentrekrytering. Du kommer att driva arbetet och därför krävs det att du är självgående och har ett genuint intresse för utbildning. Du tycker om att arbeta under eget ansvar med ett flertal olika och varierande uppgifter samtidigt. Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta i ett högt arbetstempo där egna initiativ både krävs och uppskattas. Du ska vara kommunikativ, ha lätt för att bygga relationer och skapa förtroende.

Arbetsuppgifter:

Skaffa en överblick över de insatser som görs och identifiera andra former av attraktiva insatser för rekrytering.

Samarbeta med befintliga kommunikatörer och institutioner/ämnen om behov och former för rekrytering. I samarbete med fakulteternas enheter, nätverk och institutioner utforma strategier för rekrytering till HT-fakulteternas utbildningar.

Självständigt och aktivt verkställa dessa strategier, till exempel genom att producera material och genomföra kampanjer.

Aktivt arbeta med breddad rekrytering, det vill säga finna kanaler och former för att vända sig till breda studentgrupper.

Kvalifikationer/Krav:

Minst kandidatexamen, gärna med inslag av kommunikation och marknadsföring.

Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Meriterande:

Kännedom om universitetsutbildning och dess organisation.

Kunskap om skolvärlden (gymnasieskolan) och utbildningsrådgivning.

Specifik kännedom om utbildningarna vid HT-fakulteterna.

Dokumenterad erfarenhet av marknadsföring, helst inom skol- och/eller universitetsvärlden.

Kunskaper i Adobe

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024

Strategisk kommunikatör och innehållsproducent

21 november 2024

Kommunikatör, Göteborg

Kommunikatör, Göteborg

21 november 2024