OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en kommunikatör / grafisk formgivare / textredigerare till en myndighet i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia med start omgående fram till sista september. Det kommer finnas möjlighet till någon vecka ledigt i sommar. Arbetstiderna är kontorstider med flex innan klockan 09.00 och efter klockan 15.00. Givetvis erbjuds flexibilitet kring att arbeta hemifrån när verksamheten tillåter.
Varmt välkommen med din ansökan - urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om tjänsten
Som grafisk formgivare och redigerare arbetar du med myndighetens officiella kommunikation. Du är en del i att paketera kunskap och metoder och sprida det till våra målgrupper. Du kommer samarbeta nära dina kollegor på kommunikationsavdelningen där du erbjuds en introduktion av en annan grafisk formgivare och därefter kommer du få självständiga arbetsuppgifter.
I rollen kommer du bland annat arbeta med nedan.
• En huvudsaklig uppgift är att bearbeta våra rapporter grafiskt och textmässigt våra rapporter. Du kan därför också arbeta med språkgranskning och textredigering.
• Du formger även andra produkter som metodstöd eller inbjudningar. Du kan skapa produkter utifrån de tillgänglighetskrav som finns på offentlig sektor.
• Myndigheten gör rapporter i Microsoft Word, vilket innebär att du måste hantera det programmet väl för uppgiften.
• Myndigheten arbetar med en ny mediabank där du kommer delta i att migrera in bilder, skapa god struktur och hittbarhet.
• Du kan också bidra i produktion av visuellt innehåll för våra kanaler i bild, film eller andra typer av innehåll och till arbetet med våra webbplatser, bland annat i att paketera instruktioner och guider.
Vem är du?
Utbildningskrav
• Utbildning inom grafisk formgivning eller visuell kommunikation.
Erfarenheter:
• Minst 3 års erfarenhet av arbete med grafisk formgivning och redigering.
• God erfarenhet av klarspråksgranskning och korrläsning.
• God kunskap om tillgänglighetskrav för offentlig sektor.
• Mycket goda kunskaper i svenska.
• Goda kunskaper Microsoft Word
• Kunskaper i Adobe Photoshop
Meriterande om du har erfarenhet av:
• Goda kunskaper i övriga delar av Adobe CC
• Erfarenhet av att producera livesända webbinarier
• Erfarenhet av webbredaktör
• Kommunikation inom jämställdhetsområdet.
• Erfarenhet av visuell kommunikation social media.
• Erfarenhet av filmredigering
Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.