OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt kommunikationsteam välkomnar vi dig som får saker att hända och tycker det är spännande att arbeta med strategisk kommunikation, information och medieproduktion.
Aneby kommun har i och med sin litenhet fördelen att medarbetare, politiker och verksamheter alltid finns nära till hands. Vår värdegrund bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar och vi strävar efter att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant.
Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
Vi står inför spännande utmaningar i utvecklingen av kommunens varumärke och medborgarservice, där e-tjänster och sociala medier utgör arenor som vi endast börjat nosa på. Du får en central roll på resan vi påbörjat från ett informationstänk till att tänka och skapa förutsättningar för strategisk kommunikation.
I uppdraget arbetar du som stöd för våra verksamheters kommunikationsbehov och vår övergripande kommunikation internt och externt. Det innebär att du både kommer att arbeta i en stödjande funktion gentemot verksamheterna, men även med direkt produktion av media för våra olika nyhetskanaler. Uppgifter av mer projektliknande karaktär förekommer också och vi har en hel del samarbete över kommungränserna på Höglandet. Bland annat finns ett nätverk för kommunikatörer där du kommer att ingå.
I den lilla kommunen är beslutsvägarna ofta lite kortare men bredden på arbetsuppgifter större. Bland annat arbetar teamet med en kommuntidning som kommer ut med ett fåtal nummer per år, hemsida skapad i eZ-publish, ett intranät och ett internt nyhetsbrev som kommer ut varannan vecka. Du kommer också till en mindre del stötta upp i reception/växel där du blir kommunens ansikte utåt mot medborgaren.
KVALIFIKATIONER
Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation/information, medieteknologi, eller annan utbildning som av oss bedöms likvärdig. Körkort för bil är ett krav.
För uppdraget är det viktigt att du har bra koll på Officeprogrammen och kan uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper och erfarenhet av arbete i något av följande system är inget krav, men meriterande; Adobe inDesign, Adobe Photoshop, eZ-publish eller Wordpress.
Vi tror att du som person är utåtriktad och tycker om att befinna dig i situationer som ställer krav på social kompetens. Du är van vid att strukturera ditt arbete och tycker om när det händer saker. Att ta eget ansvar är naturligt för dig, men du tycker också om att ingå i ett team och samarbeta mot en gemensam vision. Vi tror att du har en kreativitet som bubblar inom dig och gör att du är bra på att se nya och spännande lösningar på utmaningar du ställs inför.
Bifoga gärna en portfolio i digitalt format till din ansökan.
ÖVRIGT
Ansök direkt via länken i annonsen.
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Marianne Gustafsson
0380-46217
Arbetsledare kök Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Kommunikationschef Torbjörn Sundbrandt
0380-46218
Upphandlingschef Johanna Evegren
0380 46 300
HR Controller Erik Havemose
0380-46 100
Avdelningschef Kommunstödsavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
HR Controller Erik Havemose
0380 46 214
Avdelningschef Kommunserviceavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
Chef Kostenheten Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Avdelningschef kommunserviceavdelningen KSA Marianne Cederqvist
0380-462 73