OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som internkommunikatör tar du fram kommunikations- och aktivitetsplaner, sätter budskap, mål och effekter för arbetet utifrån kundens övergripande strategier. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Stötta chefer och medarbetare med operativt kommunikationsarbete
- Ta fram kommunikationsplaner, skriva nyheter och skriva manus
- Ta fram informationsmaterial och skapa innehåll
- Planera och säkra genomförandet av och följa upp nödvändig intern och extern kommunikation
- Planera och samordna genomförande av kommunikationsinsatser och uppföljning
- Stötta med interna informationsinsatser som artiklar på intranätet, Power Point presentationer, filmer
- Driva det taktiska och operativa arbetet med planerade och beslutade informationsaktiviteter
- Upprätta planer för internkommunikation
Du kommer arbeta med alla avdelningar i organisationen och måste vara duktig på och gilla att skapa nya kontaktytor och hålla i gång nätverk. Du arbetar med den interna kommunikationen i form av projekt-, förändrings- och ledningskommunikation och förväntas ta egna initiativ och proaktivt fånga idéer från verksamheten som skapar mervärde.
Din tidigare erfarenhet bör motsvara följande
- 5 års erfarenhet av taktiskt och operativt internkommunikationsarbete
- Erfarenhet av projektledning och planering, genomförande och uppföljning av kommunikationsaktiviteter
- Erfarenhet av tvärfunktionellt internkommunikationsarbete i större organisationer i minst 5 år
- God förståelse för digitala kommunikationskanaler som passar för internkommunikation
- Erfarenhet av Office 365, SharePoint, Google Analytics och andra digitala verktyg
Meriterande
- Erfarenhet av arbete i organisationen där merparten av de anställda inte är tjänstemän
- Erfarenhet av kriskommunikation
- Erfarenhet av publiceringsverktyg
Som person är du uppfinningsrik, har lätt att kommunicera information till olika intressenter samt har ett stort intresse av att arbeta med många olika typer av människor.
Hur du ansöker
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting