OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Två viktiga satsningar med internationell profil behöver hjälp att nå nästa nivå i sin kommunikation. Det ena är Wallenbergcentrum för molekylär och translationell medicin (WCMTM) och den andra är EUTOPIA – en allians av sex europiska universitet, som Göteborgs universitet är en del av. Placeringen är på kommunikationsenheten som är en del av universitetets centrala förvaltning.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en kommunikatör som kan driva kommunikationsarbetet för dessa satsningar och bidra till att positionera Göteborgs universitet som del av utvecklingen inom respektive område. Tjänsten kommer innebära att du delar din tid mellan de båda verksamheterna.
Wallenbergcentrum för molekylär och translationell medicin (WCMTM) är en del av en nationell kraftsamling inom life science som omfattar ett antal nationella noder. Forskning bedrivs inom ämnesomsättning, neurovetenskap, cancer, inflammation, degenerativa sjukdomar, genomik och biovetenskap.
https://www.gu.se/molecular-translational-medicine
EUTOPIA är en allians av sex europeiska lärosäten som tillsammans har som målbild att skapa fri rörlighet för studenter, forskare, lärare och medarbetare mellan de olika lärosätena. https://www.gu.se/om-universitetet/samarbeta-med-oss/internationella-natverk/eutopia
För att läsa hela annonsen gå in på arbetsgivarens webbplats HÄR
Kvalifikationer
• Krav på akademisk examen inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Krav på erfarenhet av kommunikatörsarbete
• Krav på erfarenhet av kommunikationsplanering
• Krav på mycket goda kunskaper av webbredaktörsarbete
• Krav på goda kunskaper i minst ett publiceringsverktyg för webb
• Krav på goda pedagogiska kunskaper, erfarenhet av att hålla möten och presentationer för olika målgrupper
• Krav på mycket goda kunskaper i svenska och engelska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
• Krav på goda kunskaper i Adobe CC, Affinity-sviten eller motsvarande
• Meriterande med internationella erfarenheter, arbete eller studier utomlands
• Meriterande att arbetat med kommunikativt stöd till projekt, ledningsgrupp eller motsvarande
• Meriterande att ha arbetat med sociala medier
• Meriterande med kunskaper inom att producera rörlig bild
• Meriterande med kunskaper inom grafisk formgivning
Tjänsten kräver att du kan hålla tidplaner, styra mot rätt mål och leverera resultat. Du behöver ha ett prestigelöst förhållningssätt och med entusiasm ta dig an både de mer analytiska delarna och de mer praktiska delarna av jobbet. Du har förmåga att skapa förståelse för arbetet och kan förankra det i organisationen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, drivkraft och ansvarskänsla.
Anställning
Anställningen är en tidsbegränsad anställning, på heltid, 100%, med placering tills vidare vid Kommunikationsenheten. Tillträde i september 2021, eller enligt överenskommelse och längst till och med 30 juni 2023.
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-06-08.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.