OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 260 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.
Enheten för strategisk kommunikation är en stödfunktion som skapar verksamhetsnytta genom kommunikation.
Det gemensamma uppdraget för enheten är att leda processerna för intern och extern kommunikation, varumärkesprofilering och kriskommunikation.
I takt med att mängden digitala möten ökar ser vi ett stort behov i verksamheten av professionellt stöd i såväl planering som genomförande av interna och externa digitala möten, föreläsningar och utbildningar.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med större digitala möten och liveevents, både strategiskt och operativt. Tjänsten är placerad på enheten för strategisk kommunikation på kommunkontoret och är ett särskilt stöd till fyra förvaltningar som bildar en gemensam kommunikationsorganisation. I tjänsten ingår även ett övergripande ansvar för kommunens gemensamma ljud- och filmstudio.
ARBETSUPPGIFTER
Den vi söker ska vara ansvarig för den ljud- och filmstudio som kommunen har inrättat för att kunna spela in eller direktsända möten, föreläsningar, utbildningar med mera. I arbetet ingår att stötta de som vill använda studion med teknisk hjälp på plats under inspelning/livesändning, men också i viss mån vara behjälplig med upplägg och agera moderator.
I rollen ingår att formulera strategier och ta fram stödmaterial för hur vi i kommunen arbetar med digitala möten. Du ska även utbilda medarbetare och chefer i att hålla digitala möten.
Du är rådgivare och ett stöd till verksamheterna i frågor om mötesteknik, struktur och innehåll för större digitala möten, digitala events och videosändningar, även utanför studion. I den mån det finns utrymme hjälper du till med planering och genomförande och hjälper till med efterproduktion av inspelat material.
I rollen ingår också att sköta tekniken vid digitala pressträffar och vid genomförandet av digitala chefsforum.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har stor erfarenhet av att genomföra olika typer av digitala möten och producera livesändningar. Du vet vad som krävs för att lyckas med workshops och möten online, både innehållsmässigt och tekniskt. Du är bekväm i rollen både bakom och framför kameran och är bra på att moderera möten, internt och externt.
Rollen kräver att du har både kunskap och intresse av digital utveckling, är snabb på att ta till dig ny teknik och att dela med dig av din kunskap. Självklart är du bra på ljud- och bildkvalitet.
Som person är du serviceinriktad, engagerad och har förmågan att hålla dig lugn även i stressade situationer. Du är prestigelös, har lätt för att skapa relationer och uppskattar att arbeta tillsammans med andra.
Din högskoleutbildning är inom kommunikation, videoproduktion eller närliggande kunskapsområden alternativt har du förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.
Dokumenterad erfarenhet av:
- strategiskt och operativt arbete med digitala möten och visuell kommunikation/rörlig bild
- att arbeta med livesändningar av olika slag, både bakom och framför kameran
- alla steg inom filmproduktion, från manus till färdigredigerad och webbpublicerad film
- att publicera film på olika plattformar
- att moderera större möten
God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.