OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikatör som brinner för sociala medier och drivs av att producera värdeskapande kommunikation? Vill du arbeta i en grupp med fina kollegor och ha roligt på jobbet? LFVs kommunikationsenhet söker nu en kommunikatör med ansvar för sociala medier. Tjänsten är ett vikariat.
Kommunikationsenheten ansvarar för den interna och externa kommunikationen på LFV och utvecklar kommunikationen med vår vision, huvudmål och våra målgrupper i fokus.
Här finns åtta kommunikatörer samt en enhetschef som tillsammans är ett operativt och strategiskt stöd för myndigheten. Du ingår i ett kreativt team, där vi har olika specialistkompetenser och samarbetar för att skapa innehåll till alla våra kanaler. Du kommer in i en enhet där vi värdesätter nya idéer och initiativ och vi tycker om att utveckla tillsammans - det hoppas vi att du också gör!
Om rollen
Som kommunikatör med ansvar för sociala medier är du viktig i arbetet med att ta fram värdeskapande kommunikation för myndigheten. Du planerar och skapar målgruppsanpassat innehåll till respektive kanal som engagerar. Du har god förståelse för hur man utformar kampanjer, hur man arbetar med mätetal och analys av data.
Genom ditt arbete bidrar du till ökad kännedom om LFV hos våra olika målgrupper. På så sätt har du en viktig roll i att stärka LFVs varumärke, både externt och internt. Du rapporterar till enhetens chef. Du förväntas även bidra i kommunikationsenhetens övriga arbete och fortsatta utveckling.
Vi söker dig som har:
• Aktuell högskoleutbildning inom media och kommunikation eller för tjänsten relevant utbildning
• Förmågan att anpassa budskap och tonalitet efter målgrupp, kanal och forum samt vet vilken typ av innehåll som bör publiceras i vilka kanaler samt hur du ska formulera dig för att väcka engagemang
• Goda kunskaper i publiceringsverktyg för sociala medier och webb, exempelvis Meta Business Manager, Retriever Social och EpiServer
• Goda kunskaper i att utvärdera och analysera data.
• Goda kunskaper i Adobe-programmen Photoshop och InDesign.
Meriterande
• Erfarenhet av att planera och genomföra kampanjer
Kompetenser
Du är relationsskapande, kreativ, initiativtagande och du drivs av att bidra till att nå uppsatta mål. Du arbetar såväl strategiskt som operativt och har erfarenhet av att producera olika typer av kommunikationsmaterial.
Du kan företräda myndigheten på ett förtroendegivande sätt.
Anställningen och förmåner
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på cirka 1 år med placering i Norrköping. Vi ser gärna att du kan börja i mitten av augusti.
Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.
Vi har goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring, utökad semester, föräldrapenningtillägg och goda pensionsvillkor.
Vi har en kompetensbaserad rekryteringsprocess som innehåller urval, tester och intervjuer. Testerna innehåller ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga och är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Om LFV
Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV