Kommunikatör med digital inriktning

Kommunikatör med digital inriktning

Arbetsbeskrivning

Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 250 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.

Länsstyrelsen består av sju enheter. En av dessa är Enheten för lednings- och verksamhetsstöd som består av ett 40-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, upphandling, HR, kommunikation, IT, intern service, arkiv, diarium samt ärendehandläggning inom förvaltning och juridik.

Till kommunikationsgruppen behöver vi nu anställa en kommunikatör med extra intresse och erfarenhet av digital kommunikation.

Arbetsuppgifter
Som Kommunikatör på Länsstyrelsen når du ut till flera olika målgrupper, både internt och externt. Du arbetar med en stor arena och är ett stöd för såväl länsledning, chefer och medarbetare. Tillsammans med våra andra kommunikatörer arbetar du med varierande kommunikationsfrågor, men riktar in dig lite extra på den digitala kommunikationen och våra plattformar Facebook, LinkedIn, intranät och webb. Exempel på arbetsuppgifter är att utveckla vårt intranät genom att analysera och optimera innehåll, skapa nyhetsutskick, göra inlägg på vår Facebooksida och hålla vår externa webb uppdaterad och tillgänglighetsanpassad. Du kommer således både planera, skapa innehåll, utveckla, sköta systembyten och jobba med bildhantering. I arbetsuppgifterna ingår även att vara med och utveckla och efterleva vår kommunikationsstrategi tillsammans med kommunikationsgruppen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning för tjänsten, exempelvis inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller liknande. Du har minst ett års erfarenhet av att arbeta med kommunikation. Du behöver ha mycket goda kunskaper, samt ett stort intresse för sociala medier och digital kommunikation, samt erfarenhet av att arbeta med digitala program och verktyg, exempelvis WordPress, SiteVision, Facebook Business Manager, Photoshop, Office-paketet, Adobe CC samt Sharepoint.

Som person är du nyfiken och intresserad av omvärlden. Du har också ett öga för detaljer. Du har ett konsultativt och serviceinriktat förhållningssätt och drivs av att skapa innehåll som når ut och väcker intresse. Du är bra på att ta egna initiativ och arbetar bra både självständigt och i grupp. Du håller hög kvalitet och levererar i tid. Du är också en god arbetskamrat som har lätt för att samarbeta och ett genuint intresse av såväl arbetskamraterna som arbetsuppgifterna.

Vad kan vi erbjuda dig?
Länsstyrelsen är en händelserik myndighet i utvecklingsfasen, med breda frågeställningar som berör – här är det sällan tråkigt. Att arbeta som kommunikatör hos oss innebär därför att ständigt utvecklas och lära sig nya saker inom flera politikområden, samt organisatoriska frågor. Du kommer ha en möjlighet att bidra till modernisering och nytänkande i vår kommunikationsstrategi och ha en central roll för myndigheten. Du ingår i en grupp med tre andra kommunikatörer som leds av en kommunikationschef och tillsammans skapar ni en kreativ samarbetsyta och utbyter tankar och erfarenheter löpande.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan bli aktuellt.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 22 augusti, intervjuer kan komma att ske löpande.


Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.

Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.

Läs mer på vår hemsida http://www.lansstyrelsen.se/jamtland

Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick  Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina  Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon  Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga  företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina  Hedin ,
010-225 32 64
Tobias  Karlsson ,
010-225 34 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Jämtlands län
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 22 augusti 2021

Besöksadress

Länsstyrelsen Jämtlands län
None

Postadress

Residensgränd 7
Östersund, 83186

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024