OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag bidrar Hyresgästföreningen, dess förtroendevalda, anställda och medlemmar till att förbättra boendet för människor. Vi verkar för hyresgästers intressen, rättigheter och möjligheter att påverka sitt boende. Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation, med över en halv miljon hushåll som medlemmar. Vår vision är ett tryggt boende där människor och samhälle utvecklas. Fram till år 2027 ska vi organisera över hälften av landets hyresgäster och vara 22 000 förtroendevalda och aktiva medlemmar. Därför strävar vi efter att finna nya arbetsformer och metoder för engagemang. Vi möter hyresgäster och medlemmar på deras villkor. Nu söker vi en kommunikatör till vårt regionkontor i centrala Helsingborg.
Hyresgästföreningen är indelad i nio regioner över hela landet. Som organisation brinner vi för att alla ska ha rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Hyresgästföreningen står för alla människors lika värde och rättigheter och vi förväntar oss detsamma av våra medarbetare. Vi ser det därför som en självklarhet att våra medarbetare delar våra värderingar.
Om uppdraget
På vägen mot att bli en mer modern folkrörelse ser vi stora möjligheter till digital organisering. För att vi ska klara att nå våra mål att växa och för att stärka Hyresgästföreningens varumärke behöver vi arbeta med nya grepp. Som en av våra två kommunikatörer får du en möjlighet vara med och stödja vår region på resan mot att bli mer digital.
Vem söker vi?
För att lyckas och trivas i rollen som kommunikatör med fokus på digital utveckling är det viktigt att du tycker om och känner dig bekväm med att både deltaga och att själv hålla i utåtriktade aktiviteter. Du är självgående och arbetar bra på egen hand men känner också glädje i att arbeta i grupp. Du har ett kreativt tänk och är en stjärna på att konkretisera dina idéer och göra dem till verklighet.
Vi söker dig med bred kompetens som vill ta ett ansvar för hur regionens frågor syns i media, arbeta med medlemskommunikation och producera texter till våra olika kommunikationskanaler (exempelvis webb, intranät och personaltidning). Du kommer att få projektleda aktiviteter för att kunna stödja digital organisering av aktiva medlemmar och förtroendevalda. Du kan det där med kommunikation via sociala medier och har erfarenhet av att arbeta med InDesign och Photoshop. Du är skicklig på att skriva, har känsla för layout och foto/film, är bra på att formulera målgruppsanpassade budskap och du har en god förståelse för hur media fungerar. Du har ett högt servicetänkande och har lätt för att samarbeta. Du har ett konsultativt arbetssätt och stöttar förtroendevalda och anställda i kommunikationsfrågor. Du kan arbeta både drivande och stödjande med kommunikation, fysiskt likväl som digital.
Din bakgrund
Du har examen i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan likvärdig utbildning. Du har flerårig erfarenhet av kommunikationsfrågor och erfarenhet från arbete i ideell sektor, annan medlemsorganisation eller politiskt styrd organisation. Erfarenhet av att ha arbetat i Google Analytics, Apsis och EpiServer är meriterande, liksom ett stort intresse för bostadspolitik. Det är ett stort plus om du är flerspråkig!
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du tillsammans med din kollega
- arbetar med digital utveckling
- har det övergripande ansvaret för regionens Facebooksida
- arbetar med stödjande kommunikationsarbete för förtroendevalda och anställda
- har regionalt ansvar för vår nationella webb
- producerar och korrekturläser trycksaker, debattartiklar och annat skriftligt material
- är behjälplig med regionens pressarbete och med att skriva pressmeddelanden
- deltar i och stöttar det bostadspolitiska arbetet
Tjänsten är en tillsvidareanställning. I tjänsten ingår en del resor, varför körkort och tillgång till bil är ett behov.
Om dig
För att lyckas och trivas i rollen som digital verksamhetsutvecklare och opinionsbildare är det viktigt att du tycker om och känner dig bekväm med att både deltaga, och att själv hålla, i utåtriktade aktiviteter. Du är självgående och arbetar bra på egen hand men känner också glädje i att arbeta i grupp, likväl att dela med dig av din kunskap till andra. Du har ett kreativt tänk och är en stjärna på att konkretisera dina idéer och göra dem till verklighet. Eftersom resor i regionen kan förekomma är det ett krav att du har B-körkort.
Om oss
Region norra Skåne omfattar 24 kommuner. I regionen har vi cirka 43 000 medlemmar och 45 anställda. Vi har vår bas på vårt regionkontor i direkt anslutning till centralstationen i Helsingborg där vi arbetar i en trevlig och kollegial miljö. Hos oss får du ett intressant och utvecklande arbete i en engagerad organisation. Vi lägger stor vikt vid personalvård och satsar stort på friskvård och att våra medarbetare ska må bra och vilja stanna hos oss länge. Därför erbjuder vi bra anställningsvillkor och förmåner, till exempel generöst friskvårdsbidrag, 30 semesterdagar per år och goda kompetensutvecklingsmöjligheter.
Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast! Vi hanterar intervjuer löpande, dock senast den 17 juli 2020. Vi tar endast emot ansökningar via rekryteringssystem. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. För mer information kontakta:
Evalena Agertoft, enhetschef, telefon 010-459 17 06, mejl evalena.agertoft@hyresgastforeningen.se
Annika Örtberg, personalchef, telefon 010-459 23 66, mejl annika.ortberg@hyresgastforeningen.se.
Fackliga kontaktpersoner
SACO: Sofie Lindberg, telefon: 010-459 17 49, mejl sofie.lindberg@hyresgastforeningen.se
Handels: Mats Panther, telefon: 070- 630 73 78, mejl mats.panther@hyresgastforeningen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282