OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikatör som vill få möjlighet att vara med och skapa samt påverka ditt arbete? Har du ett intresse för digitalisering och “hänger med i svängarna” när det kommer till sociala medier och publicering? Då borde du läsa vidare!
Om tjänsten
Myndighetens arbete fokuserar på barn och unga och då bland annat med hur man kan stärka mediemedvetenheten hos dem. Därför är det viktigt att kunna möta unga på deras plattformar och ha ett intresse för digitalisering.
Man kommer att få vara en del av en grupp om 4 kommunikatörer. I teamet har man ofta dagliga kontakt, veckoavstämningar och hjälper till och checkar upp på varandra.
Kontoret ligger centralt i Stockholm med öppet landskap och fint kontor. För tillfället sker visst distansarbete, så arbetet kommer fördelas mellan kontor och på distans.
Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör kommer du att arbeta tillsammans med myndighetens övriga tre kommunikatörer i det löpande kommunikationsarbetet. Arbetsuppgifterna kommer att vara praktiskt operativa och kan innebära följande: planera och genomföra kommunikations- och spridningsinsatser av myndighetens rapporter eller stödmaterial, formulera artiklar, sammanfattningar och innehåll till myndighetens webbplats samt sociala medier, delta i planeringen samt stötta i genomförandet av exempelvis konferenser, webbinarier och seminarier. Önskvärt är att konsulten är en flink och van skribent med mycket god stilistisk förmåga.
Detta kan man göra på olika sätt, dels genom att göra enkätstudier, undersökningar, skapa guider, dels genom att vända sig mot både unga och vuxna. Det är även av vikt att uppdatera den interna kommunikationen, hemsidan och sociala medier. Därför ser vi gärna att du har kunskaper i Sitevision, InDesign och Facebook m.m. Du kommer att få posta på sociala medier, vara med och skapa event, webbinarier, planera seminarier, Almedalen, bokmässan för att nämna några. Myndigheten har även tillgång till tyngre forskningsmaterial som man ska kunna hitta mindre lättbegripliga delar i och omformulera för de olika målgrupperna.
Dina egenskaper
Det finns stora möjligheter att påverka och driva olika insatser i denna roll och därför ser vi gärna att du är självständig och initiativtagande. Du får gärna hänga med och snappa upp vad som händer i medievärlden, för att se om myndigheten skulle behöver vi kommentera eller ta fram material kring ämnet. Som person gillar du att skapa och kommer gärna med egna idéer om hur man kan göra eller förbättra olika områden.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier (Facebook, Instagram) och varumärkesbyggande
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (gärna Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (gärna Sitevision m.fl.)
Erfarenhet av att arbeta med enkäter
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Plus i kanten:
Intresse av digitalisering
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag som pågår i fem (5) månader med chans till förlängning. Tillträde 2022-01-24.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32848 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.