Kommunikatör med fokus på internkommunikation

Arbetsbeskrivning

Är du en driven kommunikatör med spetskompetens inom värdeskapande internkommunikation? Vill du vara med och utveckla Socialstyrelsens kommunikationsarbete? Vi söker nu en erfaren kommunikatör med fokus på intern kommunikation, förändringskommunikation och myndighetens interna arenor.

Om tjänsten
Socialstyrelsen har ett viktigt uppdrag i att som kunskapsmyndighet arbeta med att utveckla Sveriges vård och omsorg.

Vi söker dig som vill utveckla och driva myndighetens interna kommunikation strategiskt och operativt. Det handlar om att planera, strukturera och genomföra samt följa upp och utveckla myndighetens interna kommunikation. Det omfattar att skapa interna arenor för dialog och arbeta med förändringsledning. Dessutom kommer du att bidra till enhetens uppdrag att utveckla en kommunikativ organisation där samtliga medarbetare ges verktyg och förutsättningar i sin kommunikation.

Du blir en del av enheten för kommunikationsutveckling, en ny enhet som startar den 1 oktober i år. Enhetens uppdrag är att utveckla Socialstyrelsens identitet, utveckla en kommunikativ organisation och driva internkommunikation. Här finns även bland annat ansvar för att utveckla, utvärdera och implementera avdelningsövergripande dokument och ramavtal. Enheten blir en av fem på kommunikationsavdelningen.

Om dig
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt med internkommunikation. Du har lätt att sätta dig in i olika sammanhang och har ett prestigelöst förhållningssätt och delar gärna med dig av dina erfarenheter likväl som att du är nyfiken på att lära av andra. Du kommer att vara med att forma och utveckla arbetet tillsammans med kollegor på avdelningen. Därför är det viktigt att du trivs i den typen av processer. För att lyckas i rollen bör du vara lyhörd, kreativ och strukturerad. Dessutom har du en god pedagogisk förmåga.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har


• Flerårig akademisk utbildning med inriktning kommunikation eller annan flerårig utbildning som vi bedömer likvärdig
• minst två års aktuell erfarenhet av att arbeta med intern strategisk och operativ kommunikation
• erfarenhet av förändringsledning
• vana att formulera budskap och är en duktig skribent
• goda kunskaper i att uttrycka dig på svenska.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet att planera och leda workshops och möten
• erfarenhet att stödja chefer/medarbetare i kommunikationsfrågor.

Bra att veta
Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan. Din tjänstetitel blir kommunikatör och din placering är på kommunikationsavdelningen och enheten för kommunikationsutveckling. 

För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete, du behöver därför inte bifoga detta.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Britta Zaar Nyman på britta.zaar-nyman@socialstyrelsen.se. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Marie Hansson på marie.hansson@socialstyrelsen.se. Facklig företrädare för SACO är Carl-Erik Flodmark Carl-Erik.Flodmark@socialstyrelsen.se Facklig företrädare för ST/OFR nås på ST@socialstyrelsen.se Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan.

Välkommen med din ansökan senast den 9 september 2024.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2024
  • Ansök senast: 9 september 2024

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024