Kommunikatör – med fokus på Online och Branding

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Hos en av våra kunder har vi nu ett uppdrag med start omgående och fram till årsskiftet som kommunikatör. Företaget är en internationall koncern och tjänsten är placerad på kontoret centralt i Göteborg.

Rollen är fokuserad på extern kommunikation med tyngdpunkt på innehållsproduktion för online kanaler, rådgivning samt produktion och kommunikation i sociala medier. I tjänsten ingår också att aktivt arbeta med att implementera koncernens nya varumärkesplattform.

Du är utåtriktad, kundorienterad och har mycket god förmåga att hantera ett högt arbetstempo. Du arbetar självständigt gentemot våra interna kunder i en internationell miljö med att planera, utveckla och producera innehåll och material till externa digitala kanaler. Du stödjer och utbildar lokala redaktörer och håller kontakt med leverantörer inom ditt specialistområde. Utöver generella kommunikationsteoretiska grundkunskaper är kompetens och erfarenhet inom projektledning, varumärkesfrågor och strategisk kommunikationsplanering viktiga för din roll.

Vem är du?
Tjänsten kräver universitets- eller högskoleutbildning inriktad på kommunikation samt flera års erfarenhet av arbete som kommunikatör inom större koncerner och/eller som konsult med erfarenhet kunder inom B2B med global affärsverksamhet. Du bör ha god förmåga att arbeta både strategiskt och operativt.

Utöver erfarenhet från ett eller flera Content Management Systems behärskar du relevanta analysverktyg (Google Analytics, Radian6). Du har goda kunskaper i standardverktyg som Office/SharePoint. För produktion, formgivning och redigering krävs även mycket god vana av att arbeta med t ex InDesign, Photoshop, Acrobat Pro samt grundläggande kunskaper i html/javascript.

Rollen är global och tjänsten kräver en mycket god engelska i tal och skrift, då engelska är koncernspråk. Du skall ha lätt för att skapa kontakt med andra människor och måste vara en god kommunikatör med ett stort mått av initiativförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Kunskaper i övriga språk är meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?
- Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
- Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
- Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
- Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Kontaktperson
För frågor kring uppdraget kan du kontakta Malin Ring 031-61 72 16, malin.ring@se.experis.com. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 maj 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024