OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikatör med fokus på tillgänglighet till myndighet
Ser du människor framför eventuella funktionsvariationer och brinner för allas möjlighet till jämställd information? Då har vi ett såväl spännande som omväxlande uppdrag för dig. Via en tongivande myndighet i Solna kan du nu få ditt nästa karriärkliv. Här startar ett uppdrag i slutet av augusti och med längd in i april 2018. För att bli aktuell i processen behöver du tidigare ha arbetat med att tillgänglighetsanpassa information (i till exempel InDesign, Adobe och Word). Det är också troligt att du har utbildning som kommunikatör eller inom marknadsföring. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan, redan idag.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Solna
Omfattning: Heltid, för start i slutet av augusti och med uppdrag till 15 april 2018.
Arbetsbeskrivning:
Vår kund är en tongivande myndighet med trevliga lokaler i Solna. Här sitter du på kommunikationsenheten där arbetsuppgifterna syftar till att ge ett kvalificerat kommunikationsstöd. Det kan vara både i planerings- och i genomförandestadiet av myndighetens olika aktiviteter men avstamp sker alltid i den egna grafiska profilen. Vi lägger stor vikt vid att materialet som görs är tillgänglig för alla. Du kommer också bidra med tillgänglighetsperspektiv i upphandling av kommunikations- och andra tjänster.
Dina arbetsuppgifter:
• Skapa mallar och dokument – och tillgänglighetsanpassa befintliga - i enlighet med den grafiska profilen och med tillgänglighetsfokus. Du arbetar i InDesign, Adobe, Word och PPT.
• Samordna beställningar av alternativa format, produktion av informationsmaterial, annonser och/eller illustrationer liksom du själv producerar dylikt för både tryck och webb.
• Ha löpande kontakt med leverantörer (till exempel inom grafisk formgivning och/eller produktion).
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Eftergymnasial utbildning inom administration, med fördel inom medie- och kommunikationsvetenskap.
• Efterfarenhet av att skapa mallar i Word, PowerPoint och InDesign liksom PDF:er i Adobe Acrobat med fokus på tillgänglighet.
• Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift liksom goda färdigheter i Microsoft Office-paketet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du lyhörd för verksamhetens behov och arbetar såväl självständigt som lösningsorienterat. Du trivs med att ta egna initiativ, som du också för i mål och uppnår resultat. För dig är det inget konstigt att ha flera järn i elden och du prioriterar dem naturligt utan att tappa fokus. Visst är du också hjälpsam, bra på att samarbeta och skapa relationer? Men frågar vi dina tidigare kollegor så kanske de säger att ditt största intresse ligger i att uttrycka dig lättbegripligt och riktigt, både i tal och skrift. Har du dessutom en ljus syn på arbetet och positiv grundinställning så kommer du att trivas hos oss.
Vi ser det som plus (men inte krav) om du har erfarenhet av offentlig upphandling, avtalsadministration, klarspråk och/eller om du har en utbildning i marknadsföring (eller kommunikation).
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-08-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström