OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen står inför en rad spännande utmaningar de kommande åren där vi tar steg för att skapa ökad nytta för våra målgrupper genom effektiv digital kommunikation. Vi driver flera spännande digitala utvecklingsprojekt, till exempel ny extern webbplats och olika e-tjänster.
Enheten för webb och publikationer har ett decentraliserat och agilt arbetssätt med hög delaktighet. Webbredaktionen driver, planerar, prioriterar och utvecklar gemensamt det webbredaktionella arbetet. Det innebär höga krav på egen drivkraft, kreativitet och kompetens att tänka självständigt och ta ansvar för helheten genom att identifiera och involvera rätt personer i frågor och uppdrag.
Vi söker nu dig som brinner för webb och digital kommunikation i samhällets tjänst och som vill vara med på resan mot en digital myndighet.
Vi söker dig som vill
• arbeta både strategiskt och operativt
• bidra med din kompetens i våra olika digitala utvecklingsprojekt
• arbeta med förvaltning och utveckling av innehåll i våra befintliga digitala kanaler
• tillsammans med kollegor planera och prioritera webbredaktionens gemensamma arbete
• bidra i webbredaktionens kontinuerliga utveckling av arbetsmetoder, verktyg och kompetenser
• samarbeta och samverka med olika delar av myndigheten, t ex sakkunniga från andra avdelningar
Kvalifikationskrav
• Examen från högskola inom kommunikation och media
• Erfarenhet av arbete med innehåll och struktur för olika digitala kanaler som webb, nyhetsbrev och sociala medier
• Erfarenhet av att projektleda kommunikationsprojekt
• Erfarenhet av att följa upp och analysera digital kommunikation
• Dokumenterat god skribent som kan omsätta komplext innehåll i begriplig text för olika digitala kanaler
• Erfarenhet av att arbeta med klarspråk och sökmotoroptimering av texter
För att lyckas i rollen är du flexibel och stresstålig, drivande och lösningsorienterad. Du är prestigelös och relationsbyggande, trygg i din kompetens och kan pedagogisk argumentera för din ståndpunkt. Du kan förmedla din kunskap till dina kollegor och tycker att det är roligt med utveckling. Du har en strategisk och analytisk förmåga, tar ansvar för helheten och har en god förmåga att prioritera. Du drivs och inspireras av att i samhällets tjänst bidra till att Socialstyrelsen digitala kanaler kan leverera konkret nytta för våra målgrupper.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• utbildning inom eller erfarenhet av effektstyrning, effektkartläggning och användardriven digital utveckling
• erfarenhet av att utveckla och samordna redaktionella processer och redaktionellt arbete
• erfarenhet av att arbeta med innehållsplanering utifrån agila projektmetoder, som Scrum
• erfarenhet av att arbeta med Episerver, Drupal och Sharepoint
• erfarenhet av arbete i stora offentliga organisationer eller myndigheter
• kunskaper och förmåga att arbeta med innehåll på engelska och/eller arabiska
• erfarenheter av kriskommunikation
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månader provanställning med start så snart som möjligt. Titeln är kommunikatör med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2018-01-08, genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1–30058/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Kontaktpersoner
Åsa Brozén
enhetschef
075-247 3071
Gerd Lundberg
personalspecialist
075-247 3977
Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055