Kommunikatör med inriktning digitala kanaler till Stockholm

Kommunikatör med inriktning digitala kanaler till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en kommunikatör med inriktning digitala kanaler till vårt team i Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Kommunikationsavdelningen i Polisregion Stockholm, där denna tjänst är placerad, består i dagsläget av 23 personer med blandade kompetenser och bakgrunder som arbetar över hela Stockholmsregionen inklusive Gotland.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör hos polisen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att:
• medverka i uppbyggnaden, förvaltningen och utvecklingen av polisens webbplatser, såväl internt som externt
• skriva, redigera, publicera och strukturera information samt aktivt söka och producera innehåll
• ingå i en nationell grupp med särskilt ansvar att utveckla myndighetens intranät
• stödja och kompetenshöja publicerare/redaktörer i deras arbete men även övriga medarbetare i organisationen i användandet av intranätet
• vara delaktig i övriga arbetsuppgifter inom enheten, exempelvis produktion av informationsmaterial

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• Examen i medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig
• Erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt med intern och extern kommunikation i en organisation
• Mycket god förmåga av att producera, publicera och utveckla material i Episerver
• Erfarenhet av att arbeta i publicerings- och redigeringsverktyg Adobe (Indesign, Premier, Photoshop och Illustrator)
• Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska.
• Vana att arbeta kanaloberoende med tidvis kort tidshorisont
• Vana att ta till sig omfattande material och göra det lättförståeligt i rätt kanal

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet med dygnet runt verksamhet
• Erfarenhet av kriskommunikation
• deltagit i större webbutvecklingsprojekt
• erfarenhet av förändringskommunikation

För att lyckas i arbetet behöver du vara en social person som är bra på att skapa goda relationer och du tycker om att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är målinriktad och samtidigt prestigelös. Du arbetar strategiskt och långsiktigt men kan samtidigt snabbt byta fokus för att hantera aktuella frågor här och nu. Arbetet ställer stora krav på din förmåga att hantera stress och du behöver därför kunna fatta balanserade beslut även under pressade förhållanden. Du kommer att arbeta i medborgarnas tjänst och därför är det viktigt att du förstår vidden av det förtroendeskapande arbete det innebär att arbeta med kommunikationsfrågor hos polisen.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Placeringsort: Stockholm/Kungsholmen
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 24 september 2021.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
#LI-DNI

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Charlotte Hansson
010-56 20223
Chef Kommunikationsenhet Öst Maria Ottosson

kommunikationschef Linda Widmark
010-56 412 76
gruppchef Petra Sjölander
010-563 76 45
Gruppchef Fredrik Berg
010-563 49 74
museichef Henrik Lindborg
010-56 409 30

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Digital kommunikatör

Digital kommunikatör

1 november 2024

Kommunikatör till kommunikationsavdelningen

Kommunikatör till kommunikationsavdelningen

31 oktober 2024