OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till en skola där alla barn och elever får lika rätt till god utbildning i en trygg miljö? Skolinspektionen söker en kommunikatör till avdelningen vid huvudkontoret i Stockholm.
Skolinspektionen arbetar med tillsyn och kvalitetsgranskning av skolor, utreder anmälningar samt prövar tillstånd för fristående skolor. Skolinspektionen är regionalt organiserad med avdelningar i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå. Myndighetsledning och centrala stödfunktioner är placerade i Stockholm.
Kommunikationssekretariatet
Kommunikationssekretariatet består av åtta personer. Vi arbetar med kvalificerat kommunikationsstöd till ledning, chefer och medarbetare, gentemot interna och externa målgrupper. Vårt uppdrag är att stärka bilden av myndigheten och tillhandahålla och driva effektiva kanaler för kommunikation. Sekretariatets chef sitter i myndighetens ledningsgrupp.
Vi söker nu en kommunikatör med inriktning film, bild, webb och sociala medier. Anställningen är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer framförallt arbeta med Skolinspektionens grafiska profil och visuella uttryck i bild, film, eventsammanhang, webb och sociala medier. Du kommer ansvara för vår grafiska profil och vårt bildspråk i film och bild. Du ska också själv kunna fotografera och filma. Inom ditt ansvarsområde ligger även att tillsammans med andra på enheten arbeta med kommunikation via sociala medier och webb.
Vi söker en person som:
• agerar självständigt, tar egna initiativ
• har god samarbetsförmåga, gott omdöme och hög servicegrad
• är resultatinriktad, når uppsatta mål och håller tidsplaner
• är bra på att skapa förtroende och goda relationer både internt och externt
• är nyfiken på utveckling inom digital kommunikation
Kvalifikationskrav:
• relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet
• minst ett års arbete med produktion av film och bild
• erfarenhet av varumärkesarbete
• bred kunskap inom både intern och extern kommunikation
• kunskap om aktuella verktyg för digitala möten
• mycket god uttrycksförmåga skriftligt och muntligt
Det är meriterande med:
• erfarenhet av kommunikationsarbete i statlig myndighet eller större organisation
• erfarenhet av webb, (gärna Epi-server) digitala och sociala kanaler
• erfarenhet av att arrangera fysiska och digitala event
• erfarenhet av att kravställa gentemot leverantörer
Dina personliga egenskaper, förmågor och motivation kommer att tillmätas stor vikt.
Tjänsten
Tjänsten är ett vikariat på ett år med stor möjlighet till förlängning. Start snarast möjligt enligt överenskommelse.
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast på den 27 februari, 2022. Ansökan har dnr 2022: 1643.
Frågor
För frågor om tjänstens innehåll: Jesper Wadensjö, chef kommunikationssekretariatet, 0723-793450.
Rekryteringsprocessen: Marjut Thelin, HR-partner, tfn 072 987 4629.
Fackliga företrädare: Robert Östberg, OFR och Birger Österberg, Saco-S, båda nås via växeln 08-586 080 00.
I denna rekrytering har Skolinspektionen redan tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.