OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen har det samlade ansvaret för exploatering och för större och komplexa investeringsprojekt i Göteborgs Stad. Förvaltningen har en central roll i stadens tillväxt, utveckling och som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv. På förvaltningen arbetar cirka 350 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillhöra kommunikationsenheten vid Exploateringsförvaltningen som idag består av åtta medarbetare. Vi driver förvaltningens interna och externa kommunikation från strategi, planering till produktion och uppföljning. Göteborgs stad har också ett utvecklat nätverk för sina kommunikatörer och nära samarbete med andra förvaltningar inom staden.
Rollen som vikarierande kommunikatör kommer främst att ha fokus på den löpande internkommunikationen, samt att ge olika typer av kommunikationsstöd till chefer och interna utvecklings- och förändringsprojekt. Du producerar bl. a mycket texter, presentationsmaterial och annat grafiskt material samt publicerar i digitala kanaler. I arbetsuppgifterna ingår även att genomföra event och möten, såväl interna som externa.
Du får goda möjligheter att använda din kreativitet och utveckla dina talanger inom kommunikationsområdet.
Vi arbetar tillsammans för en god arbetsmiljö och ständig utveckling.
KVALIFIKATIONER
Som person är du lyhörd, flexibel och ansvarsfull. Det är också viktigt att du trivs med att ha många samarbeten och kontaktytor, då rollen syftar till att ge internt kommunikationsstöd till många olika funktioner och ledare i verksamheten.
Krav för tjänsten:
• Högskolenivå inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande.
• Minst två års erfarenhet av kommunikationsarbete, helst i stor organisation.
• Hög kompetens inom digitala verktyg och program i kommunikationsområdet, såsom t ex Adobe Photoshop, InDesign, webpubliceringsverktyg, PowerPoint, etc.
• God skribent.
Meriterande kompetenser:
• Förändringskommunikation
• Ledningskommunikation, t ex att coacha ledare i sitt kommunikativa ledarskap
Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Vi vill att Exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.