OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 54 000 studenter, mer än 7 500 anställda och en omsättning på cirka 8 miljarder kronor.
Kommunikationsavdelningen, som ingår i universitetsförvaltningen, samordnar kommunikationen vid Uppsala universitet.
Avdelningen består av fem enheter som bland annat svarar för mediekontakter, varumärkesfrågor, översättningar, webbutveckling, studentrekrytering och administration av akademiska högtider.
Uppsala universitet rekryterar studenter inte bara från Sverige utan även globalt. I huvudsak marknadsförs utbildningarna i digitala kanaler men genomförande och deltagande i vissa fysiska evenemang förekommer. Marknadsföringen samordnas av enheten för studentrekrytering vid kommunikationsavdelningen som idag består av en enhetschef och sex medarbetare. Nära samverkan sker med andra avdelningar vid universitetet. Vi söker nu en vikarie, som ersättare för en av våra medarbetare under ett år.
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/
Arbetsuppgifter
Din huvudarbetsuppgift blir att, tillsammans med övriga medarbetare vid enheten för studentrekrytering och externa leverantörer, producera material till våra digitala kanaler samt utforma och genomföra kampanjer och andra aktiviteter i olika digitala medier. I arbetet ingår också att arbeta med vissa fysiska evenemang som välkomstmottagning och utbildningsmässor. I arbetet har du i stort sett dagliga kontakter med olika enheter vid universitetet och ibland även med externa konsulter. Vid behov stöttar du även andra verksamheter vid kommunikationsavdelningen.
Kvalifikationskrav
För att lyckas i rollen har du erfarenhet av arbete på en kommunikationsavdelning, reklambyrå eller marknadsavdelning inom privat eller offentlig sektor, där du arbetar med digitala kanaler. Du har en akademisk examen inom kommunikation eller marknadsföring, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer vara likvärdiga. Du har minst två års erfarenhet av att professionellt arbeta med sociala medier och digital marknadsföring och kommunikation. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är en idérik och kreativ person som får saker gjorda. Du är resultatinriktad, flexibel, prestigelös och kommunikativ. Du har lätt att anpassa dig efter den kultur som råder på arbetsplatsen. Du är stresstålig samt har god samarbetsförmåga och social kompetens. Du är genuint intresserad av kommunikation och anses av andra vara duktig på att samarbeta med kollegor och uppdragsgivare.
Önskvärt/meriterande i övrigt
Arbete i offentlig sektor med motsvarande arbetsuppgifter, t.ex. vid universitet eller högskola. Erfarenhet av videofilmning och redigering.
Kvalifikationskrav, personliga egenskaper och övriga meriter ska styrkas med referenser.
Om anställningen
Anställningen är tidsbegränsad, t.o.m 2023-08-31. Omfattningen är 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala
Upplysningar om anställningen lämnas av: enhetschef Joachim Ekström, 018-471 18 60 joachim.ekstrom@uu.se
Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2022, UFV-PA 2022/2711.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.
Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.