OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet. Vi arbetar för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest framgångsrika län. Genom samverkan med andra aktörer bidrar vi till att skapa förutsättningar för ett attraktivt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling i länet.
Vi är en kunskapsorganisation med 260 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från naturreservat, samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, till krisberedskap och mycket annat.
Tjänsten är placerad på kommunikationsenheten på avdelningen för lednings- och verksamhetsstöd. Enheten består av 12 medarbetare som arbetar med kommunikation och GIS (geografiska informationssystem).
Vi söker dig som har kommunikationens effekt i fokus, brinner för digitala lösningar och har ett brett samhällsintresse. Vi kan erbjuda dig ett spännande, varierande arbete och högt tempo där du är en del av ett kommunikationsteam med hög kompetens.
ARBETSUPPGIFTER
På kommunikationsenheten arbetar vi både strategiskt och operativt med att stötta ledning, chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. Kommunikationsplanering är en grundsten, men ibland behöver vi också improvisera. Vi stödjer verksamheten att arbeta planerat och professionellt med kommunikation och bidrar på vägen till en modern, tillgänglig och kommunikativ myndighet. Vi samverkar med många olika aktörer, till exempel andra statliga myndigheter, länsstyrelser och kommuner.
I ditt uppdrag arbetar du främst med webbpublicering, intranät och sociala medier. Du är rådgivare internt i webb- och digitala frågor och du samordnar våra webbredaktörer och intranätredaktörer som arbetar på övriga enheter inom Länsstyrelsen. En tillgänglig webb är ett av våra mål och därför krävs det att du har god kunskap om hur digital tillgänglighet fungerar.
Du ingår i teamet med sju kommunikatörer på enheten och arbetar enligt de styrande dokument som finns inom kommunikationsområdet. Ibland arbetar du självständigt och ibland tillsammans med andra. Du har ett nära och bra samarbete med både beställare inom Länsstyrelsens avdelningar, övriga kollegor på enheten och andra samarbetspartners.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, webbpublicering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har en hög digital kompetens i allmänhet, kunskap om digitala kanaler, webb och sociala medier, kan hantera de digitala verktyg som används inom kommunikationsområdet och bidra i vår digitala utvecklingsresa. Vi använder tex Sitevision, Wordpress, Sharepoint, Paloma (nyhetsbrev) och det är meriterande om du har använt några eller alla av dessa.
Du håller gärna utbildningar, presentationer och workshops inom det digitala området.
Du har en mycket hög kompetens i svenska språket och skapar begriplig kommunikation som väcker engagemang, på klarspråk.
Du håller vad du lovar, får saker gjorda och är en god kollega och samarbetspartner.
ÖVRIGT
Läs gärna mer om Länsstyrelsens uppdrag, vad vi erbjuder som arbetsgivare och följ våra medarbetares vardag på www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Emma Willaredt
010-2236000
t.f. enhetschef Pär Nilsson
010-2236000
t.f. enhetschef Lars Lindh
010-2236000
Enhetschef Bernhard Jaldmark
010-2236000
Objektspecialist Henrik Lindblom
010-2236000
Objektspecialist Martin Fransson
010-2236000
Förvaltningsledare Tobias Haag
010-2236000
Informationschef Malin Lingefelt
010-2236000
Beredskapsdirektör Maria Gromer
010-2236000
Enhetschef Anton Halldén
010-2236000