Kommunikatör med inriktning press- och mediehantering

Kommunikatör med inriktning press- och mediehantering

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Tjänsten är placerad inom kontor Utveckling och stöd i verksamheten Administrativt stöd.

Administrativt stöd stödjer kärnverksamheten, det egna kontoret, sektorledning, nämnder och externa utförare. Här finns en rad olika funktioner samlade: säkerhet, lokaler, boende och lokalplanering, kommunikation, arkiv, diarium, GDPR, fordon, kontorsservice och reception, vaktmästeri, administrativ IT och inköpssamordning.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en engagerad kommunikatör som i din roll vill fokusera på press- och mediehantering? Bra då kanske just du är den kommunikatören vi söker! Hos oss kommer din kompetens vara värdefull för att fortsätta utveckla vårt kommunikationsarbete med en välintegrerad kommunikation. Kom och gör Gävle kommunikativt tillsammans med oss!

Som kommunikatör med inriktning press- och mediehantering inom sektor Välfärd Gävle arbetar du med verksamheterna inom individ och familjeomsorg, äldreomsorg, aktivitet- och sysselsättning och vuxenutbildning inom Gävle kommun.

Du kommer att bistå verksamheten med operativt och strategiskt stöd med fokus på press- och mediehantering. Vi eftersträvar en integrerad kommunikation där aktiviteter i olika kanaler med olika målgrupper hänger samman och kompletterar varandra.

Du kommer att arbeta med kommunikationsplanering med säkrade budskap mot värdegrund, varumärke, helhet och uppdrag samt genomföra beställningar av kommunikationstjänster.

I tjänsten ingår att planera, genomföra och utvärdera medieinsatser samt övriga kommunikationsinsatser. Arbetet kommer att ske i nära samarbete med andra kommunikatörer, kommunikationschef, den kommunövergripande produktionsenheten för kommunikation, kommunens presschef, chefer samt experter inom olika sakområden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot information och kommunikation, alternativt annan utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst tre års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete. Du har även erfarenhet av press- och mediehantering samt kommunikationsarbete i olika kanaler såsom webb, trycksaker och sociala medier.

Kunskap om/erfarenhet från offentlig sektor och politiskt styrda organisationer ses för tjänsten meriterande.

Vi söker dig som är driven och har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten i ditt arbete samt har lätt för att anpassa dig till olika situationer och förutsättningar. Det är viktigt att du kan se helheten och har både strategisk och operativ förmåga.

Som person har du goda kommunikativa förmågor där du kan omsätta och anpassa budskap för olika målgrupper. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift och trivs i rollen att samordna och planera kommunikationsinsatser.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.
Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Förändringsledare

Förändringsledare

15 november 2024

13 november 2024

Informatör/kommunikatör

Informatör/kommunikatör

12 november 2024

Kommunikationsstrateg vikariat

12 november 2024