OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för yrkeshögskolan ansvarar för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige. Vi analyserar arbetsmarknadens behov av kompetens, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statsbidrag till utbildningsanordnarna. Vi kontrollerar och granskar även utbildningarnas kvalitet och resultat.
Utöver detta administrerar myndigheten kompletterande utbildningar och tolkutbildningar inom folkbildningen.
Myndigheten är också ansvarig för att samordna en nationell struktur för validering av utbildning och yrkeskompetens och är nationell samlingspunkt för EQF (European Qualifications Framework) som ska göra det lättare att jämföra utbildnings- och yrkeskvalifikationer inom EU.
Myndighetens huvudkontor med tre avdelningar finns i Västerås. Ett kontor med ytterligare två avdelningar finns i Hässelholm. Myndigheten har totalt 95 medarbetare.
Organisatorisk placering
Avdelningen för kommunikation som är placerad i Hässleholm och har i dag 9 medarbetare. Vikariatet som kommunikatör är placerat i Västerås, och arbetet kommer därför att innebära en del resor mellan kontoren.
Arbetsinnehåll
Avdelningen ansvarar för myndighetens kommunikationsaktiviteter, både för den interna och externa kommunikationen. Det innebär att vi arbetar med strategisk planering, webb, trycksaker, press och mässor och övrig daglig kommunikationsplanering utifrån målgrupp och kanal. Arbete som kommunikatör med inriktning webb innebär ett särskilt ansvar att utveckla myndighetens arbete på sociala medier och kommunikationen via de digitala kanalerna webb och intranät.
Krav på utbildning
Högskoleutbildning/yrkeshögskoleutbildning eller motsvarande
Krav på erfarenhet
• Erfarenhet av att arbete i digitala informationsflöden och med sociala medier
• Erfarenhet av press, strategiskt och operativt kommunikationsarbete
• Erfarenhet av att leda projekt
• Erfarenhet av publiceringsverktyg gärna EpiServer och Sharepoint
• Erfarenhet av arbete i Adobes Creative Suite
Vi söker dig
Vi söker dig som har kunskap i att jobba med information i digitala kanaler och med ett stort intresse för sociala medier. Du bör ha beställarkompetens av kommunikationstjänster och innehåll för olika plattformar. Mycket god stilistisk och redaktionell förmåga med vana att skriva för olika målgrupper. Vi ser gärna att du har god kännedom om offentlig verksamhet. Vi ser gärna att du är nyfiken och samtidigt ansvarsfull och noggrann. Att du är kreativ och samtidigt bra på att samarbeta och med god social förmåga att skapa goda relationer. Du är van vid att hålla deadline och att arbetat självständigt med ett starkt fokus på resultat.
Anställningsform
Vikariat, heltid, t o m 2014-08-31, med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänste är du välkommen att kontakta Avdelningschef Lena Henriksson, tel 010-209 01 06. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-ansvarig Åsa Grönhaug tel 010-209 01 34. Kontaktpersoner för fackliga frågor är för Saco-S Abraham Bernharth, tel 010-209 01 40 och för ST Linda Mildner, tel 010-209 01 74
För mer information om myndigheten, besök www.myh.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 15 december 2013 Du ansöker via formuläret på vår webbplats som du når direkt via följande länk: www.myh.se/Lediga-jobb/