OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta med kommunikationen gällande en myndighets hållbarhetsarbete? Lockar det med internkommunikation, men även viss extern? Då bör du läsa vidare och skicka in en ansökan till oss snarast!
Om tjänsten
Vi på Perido söker efter en kommunikatör som vill ta sig an ett arbete med kommunikation på en statlig svensk myndighet. Denna myndighet har sin placering i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär primärt att skapa internkommunikation (men även viss extern). Du kommer att stötta medarbetare inom myndighetens så kallade Hållbarhetsråd gällande hållbarhetsarbete, samt skapa ett ramverk för detta som ska kunna användas av hållbarhetsrådet när uppdraget är slutfört.
Dina egenskaper
Vi söker dig som tidigare har arbetat med internkommunikation och har ett intresse av, eller åtminstone en nyfikenhet på, hållbarhetsarbete. Vi ser gärna att du har en vana av att upprätta kommunikationsplaner samt är en god skribent som gillar att producera material och texter. Som person ser vi att du är samarbetsvillig, flexibel och strukturerad.
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt,
Gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis InDesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
Erfarenhet av att arbeta med enkäter
God förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Plus i kanten:
Erfarenhet av intern och/eller extern kommunikation
Vana av att upprätta kommunikationsplaner
Vara en skicklig skribent
Ha förmågan att stödja uppdragsgivarna i att strukturera och prioritera vad som ska kommuniceras.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31. Tillträde snarast.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32708 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.