OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Subtopia
Söder om Stockholm, i Botkyrka kommun, hittar du det kreativa klustret Subtopia. Här arbetar artister, filmproducenter, cirkuskompanier, ideella föreningar och andra kreatörer med att förverkliga sina drömmar och göra världen lite bättre.
Subtopia utvecklar och driver stödjande verksamhet för konstnärer. Vi har bland annat en kulturinkubator, residens och säljmässa för cirkus, konstnärlig ungdomsverksamhet och öppna väggar för konstnärer. Dessutom hyr vi ut våra lokaler till allt från tv-produktioner och produktionsrepetitioner till företagsevents och scenproduktioner.
Vi erbjuder dig en kreativ arbetsplats där du arbetar nära såväl graffitikonstnärer som cirkusartister och tv-produktioner. Du får goda möjligheter till fortbildning och utveckling inom din tjänst och vi lägger stor vikt vid allas delaktighet i platsens utveckling.
Om tjänsten
Du kommer att ingå i Subtopias marknadsavdelning som totalt består av tre och en halv tjänst. Avdelningen fungerar som en inhouse-byrå som tar fram kommunikationsplaner, koordinerar och producerar marknadsföringskampanjer samt sköter det dagliga kommunikationsarbetet. I denna tjänst har du huvudansvar för Subtopias biljettförsäljning, publikarbete och långsiktiga kundrelationer. Du är en viktig del i det gemensamma kreativa arbetet med att ta fram nya marknadsplaner och skapa kampanjer samt följa upp resultatet av de samma.
Kvalifikationer
Dokumenterad erfarenhet av biljetthantering samt vana av att hantera ekonomirapportering. Du ska ha erfarenhet av att skapa långsiktiga relationer med olika typer av målgrupper. Vi ser gärna att du har erfarenhet av publikarbete och att du tycker att det är spännande att arbeta med att nå ut till nya publikgrupper. Du ska vara van vid att använda sociala medier i ditt arbete och vara nyfiken på nya.
Du ska ha goda kunskaper i: Facebook Business Manager, LinkedIn, Mailchimp och Typeform. Vi vill att du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Körkort inte ett krav men meriterande.
Vi ser gärna att du har basala kunskaper i: Indesign, Photoshop, Premier Pro, Wordpress, Ads Manager och Google Ads.
Det är också meriterande om du är van vid att använda utvärderingsverktyg så som Google Analytics och marknadsundersökningar för att följa upp resultatet av ditt arbete.
Du ska vara bra på att ta eget ansvar och strukturera och prioritera ditt arbete så att du möter de deadlines vi gemensamt satt upp på avdelningen. Du ska gilla att arbeta i grupp och vara en aktiv del av kreativa processer. Eftersom arbetsbelastningen kan vara ojämn så ska du kunna stötta dina medarbetare på avdelningen när så behövs.
Meriterande är också om du har en relation till Botkyrka och ett kontaktnät här.
Subtopia är en del av Upplev Botkyrka AB och vår arbetsorganisation är Folkets hus och parker, FHP där vi har kollektivavtal via Fremia/Handels. Utöver det som regleras i kollektivavtalet får du friskvårdsbidrag och vi tillämpar individuell lönesättning.
Om anställningsvillkoren: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Kvälls – och helgarbete förekommer.
Vid frågor om tjänsten:
Elin Borrie, Marknadschef, elin.borrie@subtopia.se, 0739607020
Cathrine Zander, Chef Subtopia, Cathrine.zander@subtopia.se
Sök jobbet senast: 20210624
Ansökningssätt: Skicka din ansökan till info@subtopia.se
Märk ansökan med: Kommunikatör
Om ansökan: Urval och intervjuer sker löpande och kan ske före sista ansökningsdag.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligen kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.