OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Den 1 juni tar vi över ansvaret för landets drygt 100 statliga lokala servicekontor, där vi erbjuder medborgare, nyanlända och företagare service från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Sedan 2012, när myndigheten bildades, levererar vi administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön och HR. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. När vi tar över servicekontoren blir vi ca 1400 medarbetare över hela landet.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Vi söker en erfaren kommunikatör till Statens servicecenter, som är inne i en mycket spännande utveckling för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör bidra du med strategisk och operativ kommunikation till chefer och ledningsgrupper. Du producerar relevant, intressant och målgruppsanpassat innehåll för vårt intranät, vår externa webbplats och i sociala medier. Din roll innebär också att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser samt samverka med andra myndigheters kommunikatörer för att säkerställa korrekt och ändamålsenlig information till våra servicehandläggare och medborgare. Utöver detta säkerställer du en strategisk och proaktiv närvaro i media, lokalt och regionalt. Du har en strategisk höjd och trivs med att arbeta operativt samt är en stilsäker skribent. Vidare är det viktigt att du är leveranssäker och håller deadline samt bidrar till smarta och effektiva lösningar.
Du rapporterar till kommunikationschefen och ingår i en enhet med åtta kvalificerade kollegor inom webb, grafisk design, redaktion, kommunikation och press.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen inom exempelvis kommunikation, media eller samhällsvetenskap
• Minst fem års erfarenhet som kommunikatör
• Erfarenhet av proaktivt och reaktivt mediearbete
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara flexibel, trivs att arbeta i en föränderlig miljö
• Vara resultatorienterad
• Vara ansvarstagande
• Vara noggrann
• Vara självständig
• Skapa goda relationer och bidra till gott samarbete
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och god förmåga att uttrycka dig på engelska i både tal och skrift
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor
Övrigt
Anställningen är tillsvidare på 100%.
Vi tillämpar vanligtivs sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Stockholm eller Gävle, efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 27 februari 2019.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582, Towa Eng SACO-S tel. 010-456 03 91