Kommunikatör med mycket goda kunskaper i verktyget Adobe InDesign sökes

Kommunikatör med mycket goda kunskaper i verktyget Adobe InDesign sökes

Arbetsbeskrivning

Är du utbildad kommunikatör och har mycket goda erfarenheter i verktyget Adobe InDesign och webbpublicering? Då är detta en tjänst för dig.

Om uppdraget

Kunden är en offentlig verksamhet som arbetar för att främja länets utveckling både miljömässigt, ekonomiskt och socialt. Tjänsten är på heltid med start 2021-02-25 och kommer att pågå i ungefär 4 månader. Placering i Karlstad.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer för denna tjänst arbeta i en grupp med andra kommunikatörer som behöver extra stöd under en arbetstopp. Arbete kommer ha fokus på operativa insatser och arbetsuppgifterna kan bland annat vara att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser samt hantera marknadsundersökningar och omvärldsanalyser. Vidare kan du komma att hantera internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå. Arbete med utformning av informationsmaterial, rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor, varumärkesarbete samt arbete med digitala kanaler och sociala medier kan också förekomma. Du har ett gott samarbete med andra och kan arbeta självständigt i dina arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och kan arbeta efter uppsatta mål och deadlines.

Dina kvalifikationer

- högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
- tidigare arbetslivserfarenhet av kommunikatörsarbete inom statlig myndighet
- tidigare arbetslivserfarenhet av kriskommunikation
- kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
- goda kunskaper i MS Office
- mycket goda kunskaper i redigeringsverktyg Adobe InDesign.
- mycket goda kunskaper i webbpublicering och webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsda..

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Mikaela Olguin.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2021
  • Ansök senast: 18 februari 2021

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024