OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ute efter ditt nya jobb som kommunikatör? Just nu söker vi på Jefferson Wells i samarbete med Schneider Electric en driven kommunikatör till deras marknadskommunikationsteam. Du kommer att arbeta med samordning mellan interna och externa aktiviteter inom kultur- och värdegrundsstärkande samt varumärkesbyggande frågor. Läs mer i annonsen nedan. Välkommen med din ansökan!
Om Schneider Electric
Schneider Electric är en global specialist inom digital utveckling av energihantering och automation med en unik närvaro i svenska hem, fastigheter, industrier och infrastrukturer. Hos Schneider Electric är hållbarhet ledordet. Med en 180-årig historia och djupa rötter i energisektorn omformar de idag branscher, utvecklar städer och berikar tillvaron för människor världen över.
Schneider Electric har ett starkt fokus på kommunikation. De söker nu en person som ska leda och utveckla deras arbete inom intern och extern kommunikation i Sverige i nära samarbete med kollegorna i marknadskommunikationsteamet samt övrig organisation i syfte att bygga deras varumärke och medarbetarengagemang.
Om uppdraget
Organisatoriskt kommer du att ingå i det lokala marknadskommunikationsteamet och arbeta nära dem. Du kommer även arbeta tillsammans med andra viktiga samarbetspartners som vd, hållbarhetschef och utvalda ansvariga inom HR. I rollen kommer du även samarbeta med Schneider Electrics globala organisation.
Tjänsten är på heltid och med placering i Frösundavik, Solna. Ca 50% av tiden fördelas på extern kommunikation och 50% på intern kommunikation.
Rollbeskrivning
I denna roll kommer du att vara ansvarig över kommunikationsfrågor, internt och externt, från strategi och taktik till konkret budskap och utförande. Du kommer att arbeta självständigt och har daglig kontakt med såväl interna beslutsfattare som externa samarbetspartners för att därigenom säkra samordning mellan det interna och externa aktiviteter som är kultur- och värdegrundsstärkande samt varumärkesbyggande. Externt är du en viktig partner för att driva kommunikation och positionering inom utvalda områden i deras Thought Leadership.
Du ansvarar bland annat för:
* Contentplan för, och animering av, flera av våra externa kanaler såsom Sociala Media, Youtube och vår blogg
* Kundreferenser - att koordinera arbetet internt och med kollegor och kunder
* Stödja bl.a ledningsgruppen med företagsövergripande thought leadership-initativ med stort fokus på hållbarhet
Internt är du en viktig partner för kultur- och värdegrundsstärkande arbete där du ansvarar för verksamhetens internkommunikationsstrategi och plattformar.
Du ansvarar bland annat för:
* Du är en samarbetspartner för att aktivera globala kampanjer lokalt
* Du är en partner för interna målgrupper och funktioner genom att vägleda, paketera och i viss utsträckning hjälpa, dem nå ut med kampanjer och viktig information till medarbetare.
* Administration av våra interna kommunikationsverktyg (t.ex. intranät, informationsskärmar)
* Du bistår ledningsgruppen kring insatser som rör t.ex. kriskommunikation och interna event
Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll vill vi att du ska ha en relevant kommunikationsutbildning från universitet, högskola eller annan utbildningsleverantör. Du har ett par års erfarenhet från en liknande roll där du har varit delaktig i att leda och samverka i funktionella nätverk.
Du är van att axla en självständig roll i en global matrisorganisation och trivs att arbeta både strategiskt och operativt för att uppnå goda resultat. Du har mycket goda kunskaper inom digitala verktyg såsom Officepaketet, sprinklr, administrera intranät etc. Då vi är ett globalt företag med engelska som koncernspråk, ställer vi höga krav på dina engelskakunskaper.
Personliga egenskaper
För att trivas tror vi att du är en självgående person som trivs med att vara spindeln i nätet. Det är viktigt att du trivs i en global matrisorganisation i förändring och att samarbeta med kollegor från olika delar av världen och i den lokala organisationen.
Schneider Electrics erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha det roligt på jobbet och känna sig motiverad. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag. Inledningsvis kommer anställningen innebära ett konsultuppdrag i sex månader via Jefferson Wells med ambitionen att förlänga denna genom en tillsvidareanställning hos Schneider Electric.
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Anna Bjellheim på anna.bjellheim@jeffersonwells.se