OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!
I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?
ARBETSUPPGIFTER
Är du van att arbeta metodiskt, brinner för användarperspektivet och vill vara med och utveckla Kramfors kommuns digitala kommunikation? Då är det dig vi söker!
Som kommunikatör med webbansvar har du strategiskt och operativt ansvar för kommunens webbplattform och webbplatser, så som externwebb och intranät. Du ansvarar för övergripande struktur och utvecklar våra plattformar utifrån ett tydligt användarperspektiv. I arbetsuppgifterna ingår att vara beställare gentemot externa leverantörer, utbilda webbredaktörer och själv skapa visst innehåll till webbplatserna. Ditt fokus är webbutveckling men kommer tillsammans med övriga kommunikatörer arbeta löpande med intern och extern kommunikation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning som arbetsgivaren anser lämplig eller som genom arbete och erfarenhet har kunskap som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har förståelse för webbens teknik som html, och API:er och är en van användare av Sitevision.
För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att arbeta med webbstrategi och ha goda kunskaper i WCAG och tillgänglighetskrav på webb, GDPR, användarvänlighet och digital utveckling och kommunikation.
Du är drivande, kan arbeta självständigt och tar ansvar för resultatet av ditt arbete och att uppsatta mål uppnås. Du har tidigare arbetat både strategiskt och operativt med webbplattformar, vilket innebär att utifrån verksamheters behov bedöma, planera och genomföra insatser för att skapa bästa möjliga upplevelse för besökare på våra webbplatser. Du förstår tekniken och har erfarenhet att kravställa mot leverantörer och driva projekt från början till slut.
Som person är du prestigelös och flexibel och har intresse av att ta till dig utveckling inom kommunikation och digital utveckling. Vi ser även du trivs att jobba i team och uppskattar ett öppet klimat där man hjälps åt, backar upp varandra och har kul på jobbet.
Meriterande är också erfarenhet av framtagande och analys av webbstatistik samt sökoptimering. Du är en van användare av Officepaketet i PC-miljö och har mycket god förmåga att hantera svenska språket i tal och skrift.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137