OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en bred roll som kommunikatör med webbansvar och kommer att arbeta både strategiskt och operativt med både intern och extern kommunikation. Du är huvudansvarig för dess övergripande struktur, utveckling och för att presentation av innehåll stödjer våra målgrupper. Ditt uppdrag är att utveckla och förvalta våra webbplattformar och webbplatser utifrån tydligt användarperspektiv. Du publicerar på kommunens olika webbplatser, vårt intranät och sociala medier. I arbetsuppgifterna ingår att agera beställare gentemot externa leverantörer, utbilda webbredaktörer och själv skapa visst innehåll till webbplatserna. I arbetet ingår även att fotografera och redigera samt producera rörlig bild från idé till färdig produkt.
I din roll säkerställer du att publicerat material lever upp till gällande lagkrav, bland annat kopplat till webbtillgänglighet och begriplighet. Du säkerställer även att digital teknik nyttjas i syfte att ge god service, nå ut till våra målgrupper och uppnå våra verksamhetsmål.
Du stöttar de olika förvaltningarna med allt från att planera och genomföra aktiviteter till att producera trycksaker.
Kvalifikationer
Arbetet som kommunikatör är självständigt, vilket ställer stora krav på ditt omdöme och din förmåga att kunna driva dina uppdrag och projekt framåt. Du har förmågan att skriva målgruppsanpassade texter och har en bra känsla för layout. Du är serviceinriktad, kreativ och självgående.
Du har mycket lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och kan omvandla ett byråkratiskt språk till en engagerande nyhetsartikel. Det är meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrda organisationer.
Erfarenhet från arbete inom kommunikation, design, programmering och utveckling av webbplatser är ett krav.
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom kommunikation/information gärna med webbinriktning eller annan eftergymnasial utbildning som kan bedömas likvärdig. Du har god kännedom om vilka krav som ställs på offentliga webbplatser. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift, samt inom klarspråk och tillgänglig kommunikation.
Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun och det är därför meriterande om du har kunskap om sydsamiskt språk och kultur.
Du har några års erfarenhet av liknande arbete. Körkort (B-körkort) för personbil är ett krav.
Vi erbjuder
Som kommunikatör med ansvar för våra webbplatser erbjuder vi ett spännande och variationsrikt uppdrag. Du ges möjlighet att utveckla tjänsten och vårt kommunikationsarbete. Möjlighet till visst distansarbete. Vi har semesterväxling till extra lediga dagar, friskvårdstimme och friskvårdspeng.
Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Heltid, tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag 3 september
Placeringsort Härjedalens kommun
Varmt välkommen med din ansökan
Kontaktinformation
Mats Sjöstedt, IT-chef, 0680-16164
Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352
Arbetsplats
Ringvägen 2
84233 Sveg
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33