OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Är du en vass kommunikatör som brinner för forskning och utbildning? Vill du jobba med digital kommunikation inom medicin och hälsa? Institutionen för medicin söker en driven kommunikatör med fokus på webbkommunikation. Din uppgift blir att utveckla vår nya externa webbplats och att utveckla våra sidor i Göteborgs universitets nya kurs- och programkatalog.
Institutionen för medicin är en del av Sahlgrenska akademin och utgör Göteborgs universitets största institution med drygt 400 anställda och 300 doktorander. Vi utbildar framtidens läkare, dietister och andra som är verksamma inom hälso- och sjukvården. Vår forskning spänner över hela det medicinska fältet, från molekyl till samhälle, och omfattar flera av de stora folksjukdomarna samt samhällsmedicin och folkhälsa. Organisatoriskt består institutionen av fyra avdelningar; samhällsmedicin och folkhälsa, reumatologi och inflammationsforskning, molekylär och klinisk medicin, samt invärtesmedicin och klinisk nutrition.
Arbetsuppgifter
Göteborgs universitet lanserar i september en ny extern webbplats och en ny digital kurs- och programkatalog. Ett intensivt utvecklingsarbete har skett under det senaste året men vi kan se att det finns ytterligare delar som kräver ett fortsatt fokus under den närmaste tiden efter lanseringen. Tjänsten ska stödja det arbetet inom två huvudområden:
Det första området är att utveckla institutionens externa webbplats, med fokus på forskning. Arbetet sker under ledning av funktionsansvarig kommunikationssamordnare och innefattar bland annat att utveckla webbplatsens struktur och att ta fram nytt innehåll i både text och bilder på både svenska och engelska.
Det andra området är att bidra till arbetet med institutionens delar i den nya kurs- och programkatalog. Du ser över texter, bilder och annat rekryteringsmaterial ur ett kommunikationsperspektiv och stödjer utvecklingen av den nya kurs- och programkatalogen.
Kvalifikationer
För att ta del av vilka kvalifikationer som krävs för anställningen samt annonsen i sin helhet, klicka på nedan länk.
https://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb
Anställning
Anställningen är en tidsbegränsad anställning till och med 2021-04-30 med omfattningen 100% med placering tills vidare vid institutionen för medicin. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Agneta Johnsson - agneta.johnsson@gu.se, 070-993 21 93, eller kommunikationssamordnare Jenny Meyer - jenny.meyer@gu.se, 070-526 14 30.
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-08-11
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.